Batdilla Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Uhm - mener å ha fått med meg i farten at det kan være enklere å få et pent resultat med skum. Ujevnheter i underlag, kanter, overganger o.l. fremtreder ikke så tydelig hvis trekket er skumlagt på baksiden. Sitér dette innlegget Link to post
pgk Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Har du vært hos Tøgersen i Sørhauggata ? Billigere enn på Norheim,tror jeg betalte 120 kr meteren. Han har også flere typer. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Frode Svart 6.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2006 Skal stikke en tur innom i morge tror jeg........... Skal de ha 120,- pr. meter så er det rimelig. Håper de har med skumbakside og veldig elastisk da...... Omtrekking av puter i fremkabinen kom på ca. 4.000,- hvis vi brukte et av stoffene de hadde på tilbud, uten ny skum vel og merke......Var det rimelig....... ??? Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
pgk Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Lukkete skumceller tror jeg det heter det så vi kjøpte.Er ihvertfall elastisk og lett å jobbe med. Vi har bestilt nye puter til salongen av de på Norheim,har ikke fått de enda men hun antydet en pris på ca.5000.Det er med nytt skumm og tilbudstrekk. 7 puter,4 av de ganske små. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 Dørene dine blir jo fine... Trekking av cabiner er noe jeg også skal gjøre på båten min, men det vil ikke skje før etter opptak og før utsett av båten sesomgen 2007. La ny skai under HT`n på båten i fjor, brukte der skai uten noen form for skum bak. Tror heller ikke at jeg kommer til å bruke det forran og i AC`n heller. Er ikke helt bestemt om hva jeg kommer til å bruke enda, men nytt blir det i allefall... Du får fortsette å legge inn en masse bilder..... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Geir Frode Svart 7.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2006 Jepp, dørene ble bra de. Ikke er vi snekker eller lignende så utganspunktet var ikke det beste Ser ut for at vi går for kledning uten skum bakside, altså ikke titanduk sin. Kr.120,- pr. meter med en bredde på 1,5 m er billig (tøgersen) I tillegg var den meget elastisk, det tror vi er bra.......... Så nå er påskearbeidet satt!!!!!!!!!!!!! Det som gjenstår å gjøre i påsken er følgende: Liste ferdig en dør samt noen overganger. Rive ut gammel kledning fremme og bak. Rengjøre fremme og bak. Samt begynne å legge ny kledning. Så vi får stå på...... Hvis været blir bra så hjelper det på motivasjonen Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
GeirFrode Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 Titanduk sin kledning har "skum" bakside og bygger ca. 3mm, og er ikke så veldig elastisk. Den er billig i innkjøp ca. 106,- pr.m inkl.mva. + frakt og 200,- i småordre tilleg. Duken fra Titanduk er da ganske elastisk den. Ikke noe problem å strekke den litt. Hadde ingen problemer med å strekke den litt rundt kanter og andre ujevnheter.Lurer på om de har lagt på prisen sin nå siden jeg kjøpte derfra i vinter. Du spurte forresten ikke om de hadde noe b-vare da? Jeg fikk kjøpt nesten 30 meter med skai i vinter, og betalte ca 30 kr pr løpemeter. Totalt litt over 800 kr. Men jeg hentet varen selv, mulig de tar litt ekstra for merarbeidet med pakking og sending kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Frode Svart 7.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2006 Jeg syntes også den var ganske elastisk, helt til jeg kjente på de andre. De var MYE mer elastiske. Snakkte med Bente på Titanduk hun sjekket om de hadde b.varer, noe de desverre ikke hadde nå. Etter gode tips her på baatplassen tror jeg nok titanduk sin duk hadde dekket over mer ujevnheter en det den andre hadde gjort. Men ok, håper denne mer elastiske er lettere å trekke rundt hjørner osv. "time will show" Ble anbefalt å bruke gulv & vegg lim for våtrom, er litt usikker på om det litt vondt å bruke opp under dekket, om den er klebrig nok, eller om vi må ligge å holde den oppe mens det tørker. Blir spennende å se hvordan dette går. Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
GeirFrode Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 Det blir sikkert bra uansett. Når det gjelder lim, brukte jeg våtromslim på alle skutesidene. Gikk helt fint det. Men oppunder taket brukte jeg vannbasert kontaktlim. Dette fordi jeg jobbet i båten når det var kaldt, og våtromslimet var litt tregere å bruke. Det tok lang tid før det ble klebrig. Ellers funket begge limtypene bra. Vet dog ikke hvor god holdbarhet det er på våtromslimet, men håper det holder like godt som kontaktlimet. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Frode Svart 7.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2006 Men oppunder taket brukte jeg vannbasert kontaktlim. Dette fordi jeg jobbet i båten når det var kaldt, og våtromslimet var litt tregere å bruke. Det tok lang tid før det ble klebrig. Første gang jeg har "snakket" med en med samme navn............artig Hva mener du med at det var kaldt, vet ca. grader.....???? Greit å vite i forhold til når vi skal begynne...... Vi har en vifteovn på så det bør bli ca.15 grader i luften ihvertfall, skroget er jeg veldig usikker på hvor varmt det blir............ Geir Frode Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
sakaseri Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 Hei! Som "Kånemor nr 1" ombord i Pamina, vil eg bare sei at eg synes båten våres begynne å se bra ut. Har ikkje vært ombord etter at båten ble tatt opp på land for det synes eg faktisk virke litt skummelt. Men når presenningen faller av, da ska jeg ta en tur ombord og kikke Godt og se at all kaffikokingen min og kakebakingen hjelpe på innsatsen til gutta. Stå på videre guttar! Dåkke e kjempe flinke!!! Hilsen Sakaseri's kånemor Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 Første gang jeg har "snakket" med en med samme navn............artig Hva mener du med at det var kaldt, vet ca. grader.....???? Geir Frode Hei igjen ja! Jeg prøvde meg litt tidligere i tråden med en , men du la kanskje ikke merke til den? Joda, det var kaldt når jeg holdt på. Det var jo i vinter. Og her på østlandet betyr det kuldegrader. I hvertfall i år. Vanligvis er det forholdsvis mildt her på Jeløya, men det holdt ikke i år nei! Ikke når jeg hadde store planer. Så jeg måtte fyre, både med vifteovn og parafinovn. Brukte vifteovnen direkte på limflatene, og da gikk det greit. Så lenge det er opptil flere plussgrader i lufta, tror jeg ikke du vil få problemer. Men det kan lønne seg å fyre litt hvis det er surt og fuktig ute tror jeg. Sikkert bra med litt sirkulasjon i lufta også. Bruk gjerne en vifteovn hvis du har, og klare du å holde tempen over 10 grader, vil det helt sikkert gå greit. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
pgk Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 Jeg prøvde å lime med våtromslim i forrige uka,husker ikke temperaturen men det var vel sånn ca. 7-8 grader.Det var nok for kaldt ja,det tørka aldri .(hadde ikke varme på ombord) Prøvde igjen nå denne uka med kontaktlim ,det holdt heldigvis ! Når det gjelder varme ombord så pass på at skrogsidene ikke slår seg... Skal være glad når jobben er unnagjort Sitér dette innlegget Link to post
Geir Frode Svart 14.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2006 Så var kabinen fremme i båten ribbet og avfettet, det var en god jobb (ble nesten morsomt ut over kvelden !!!!!!) Skal begynne å trekke i kveld, det blir spennende. Ellers er det blitt mont. låser på de nye skapdørene (veldig dårlig bilde, klippet fra Pdf) Stor kasse og messing knotter, ble lekkert Ellers trenge vi en 32mm lager hylse (messing) Vi har litt slark bak på aklsingen, selvfølgelig er det ikke "vanlig" med 32mm lenger. Kun 25, 30, 35 mm. Men vi finner vel en til slutt... Skal få tatt noen gode bilder i kveld. "Keep up the good work" Geir Frode It-ansv. M/Y Pamina Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
marina Svart 22.April.2006 Del på Facebook Svart 22.April.2006 Bra jobba detta guttar, Var ikkje mye kaffi og kaker eg så når eg var ombord. Den så dyre ut den 4-4 stokken. Så forresten det var byllepest ved roret. Tror faktisk det var fyllefest Eg har bestilt ny aksel hylse komplett til dere Hilsen M/S victoria terrasse. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 23.April.2006 Del på Facebook Svart 23.April.2006 Er du ferdig alt med omtrekkingen Geir Frode ? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 23.April.2006 Del på Facebook Svart 23.April.2006 (redigert) Ser at det referes til bilder i tråden men jeg kan ikke se de og heller ingen link, er det bare meg eller?? Når jeg nå trykte tilbakeknappen så kom de Redigert 23.April.2006 av jonkare (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Geir Frode Svart 23.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2006 Bra jobba detta guttar, Var ikkje mye kaffi og kaker eg så når eg var ombord. Den så dyre ut den 4-4 stokken. 4x4 i teak den var billig........ Så forresten det var byllepest ved roret. Tror faktisk det var fyllefest Eg har bestilt ny aksel hylse komplett til dere Supert, kommer og henter den i morgen mandag......... Fyllefest......................var jeg der.........? Okei............. Trekking i kabinen fremme er faktisk ferdig, og det var en skikkelig møkka jobb!!!!!!! Dvs. trekking var ikke vår greie Alt gikk fint, helt til vi skulle begynne å trekke under dekk og opp rundt vinduene fremme, her var det vinkler som vi ble litt "overrasket" over......... I grove trekk så ble det greit, men i 2 av hjørnene ser det ganske spesielt ut Skal få tatt noen bilder i morgen mandag. Ellers er det blitt meg fortalt at presseningen er tatt av........(jeg har vært bortreist) Nå gleder vi oss til å ta fatt på akterkabinen, her skal det trekkes om.....jippi. Bilder av slagskipet kommer!!!!!!! Geir Frode It-ansvarlig Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Slagskibet Svart 23.April.2006 Del på Facebook Svart 23.April.2006 Var ferdig i dag. Fyttekatta for en dritjobb.... AC blir tatt på vannet ellers blir det ikke sjøsetting i år. Neste helg blir viet til såpe og vann og forhåpentligvis innmontering av innredningen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Frode Svart 23.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2006 Var ferdig i dag. Fyttekatta for en dritjobb.... AC blir tatt på vannet ellers blir det ikke sjøsetting i år. Hehe, godt det ikke bare er oss som mislikte det............... Ble resultatet bra??????? Det frister å trekko om AC på vannet, men da vet jeg at det ikke blir gjort........litt for lite strukturert kan du vel si............ Geir Frode Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Slagskibet Svart 24.April.2006 Del på Facebook Svart 24.April.2006 Resultatet får stå karakter ihvertfall. Vet om 1 liten tabbe som irriterer noe helt enormt men den er ikke lett å se. Skal jeg gi meg selv karakter så er lugaren i høyeste cigarillo standard. Rederen er fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Frode Svart 13.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 (redigert) Hei Har jobbet noe mindre de 2 siste ukenen, men nå er det innspurt!!!!!!!!!!!!! Har tatt ut varmtvannsberederen, roret, propellen, akslingen og hylsen (fettsmurt) Vi har hatt lekkasje samt slark i cutlesslageret. Nå er det tid for å kjøpe ny hylse og har fåt tips om Volvo Penta sin gummibussning som kun trenger "smøring" hver 200 time. Utfordringen er at hylserøret er helt akter bak varmtvannsberederen, og vi kommer da ikke til denne hylsen for etterfylling av fett og klemming. Tror heller ikke vi klarer å mont. denne typen på en slange slik som den forrige fettsmurte hylsen var. Skal vi mont. hylsen på en slange må den min. være 40-50cm lang Bør vi heller gå for oljesmurt?????? Ellers er akslingen 32mm, dvs. antakelig tommer mål: 1 1/4 toms<(31,75mm) De sier at det ikke finnes 32mm, men at det da er tommer mål. Håper dere har gode tips PS. skal få tatt noen fine bilder av arbeidet som er utført, får tatt de i helgen Geir Frode Redigert 13.Mai.2006 av Geir Frode (see edit history) Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Suzuki Svart 13.Mai.2006 Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 Hva er gæærnt med den gamle gode fettsmurte pakkboksen med talgpakning ? Enkel, billig, idiotsikker, kan pakkes om i sjøen. Alle disse nymotens greiene, er supre de, men de har som regel noen ulemper som det ikke snakkes så mye om. Må luftes Vanskeligere å installere. Simmringer som slites / skades ( ved oljesmurt ) Båten må på land ved vedlikehold. Vedlikehold består i å bytte enheten. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Geir Frode Svart 13.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 Vi må bytte hylse, da det er lekkasje. Håper og tror utviklingen på dette er kommet noe videre på 25-30 år..... Vil ha noe som er mer eller mindre "potte tett"... Er ikke olje smurt enkelt og greit å montere samt vedlikeholde????? VP sin er vel mer eller mindre vedlikeholdsfrie???? Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Suzuki Svart 13.Mai.2006 Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 VP sin er vel mer eller mindre vedlikeholdsfrie???? Helt sikkert. Husk bare at " Vedlikeholdsfri " EGENTLIG betyr KAN IKKE REPARERES... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.