index Svart 13.Mai.2006 Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 Jeg for min del tror jeg ville ha pakket om den gode gamle fettsmurte pakkboksen. Skjelden eller aldri noe problem med disse, så lenge de får en tørn på smørekoppen en skjelden gang i blant. Oljesmurt har jeg hørt mange som har problemer med, det skal visstnok veldig lite til for å skade zimmerringene ved montering. Volvokondomen er vel den som krever minst vedlikehold, bare å få ut lufta ved sjøsetting samt legge inn ørlite fett på glideflaten samtidig. Men jeg må nesten få si at den fettsmurte pakkboksen nok er en av de tingene jeg har minst arbeid med i båten... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
roaldbj Svart 13.Mai.2006 Del på Facebook Svart 13.Mai.2006 Har du vurdert vannsmutrt pakkboks fra Sleiopner? Se her. Jeg tror den bare er laget hos Sleipner for akseldiameter 45, 50 og 60 mm. Jeg har benyttet vannsmurt pakkboks i fler år og det er denne type pakkboks som har gitt meg minst velikeholdsarbeid. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Frode Svart 19.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2006 Da var avgjørelsen tatt.........vi pakker om pakkboksen etter dialog med Røyksund Mek. Røuksund Mek. hadde det jeg trengte av ny talgpakn., ny og lengre slange, samt nytt fett. Slik ser det ut i kveld: Hvis ikke jollen blir tett nå, så vet ikke jeg!!!!!!!! I helgen blir det mont. av overhalt pakkboks, rengjøring/tømming av kjølsvinet, mont. på plass ny lensepumpe, mont. varmtvannsbereder, aksling, propell og ror. I denne helgen skal vi få tatt bilder Geir Frode Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Skipper Worse Svart 19.Mai.2006 Del på Facebook Svart 19.Mai.2006 Husk å sikre boltene/mutrene slik at det ikke skrur seg ut under gange. Det skjedde med vår ex-Viksund 27, nå under index' omsorg, etter et verkstedsopphold. De pakket om, men glemte å surre boltene med streng. Det endte med en ubehagelig opplevelse på Byfjorden, med kjølen full i vann som ble slengt rundt overalt av akselflensen. Det var så vidt et par millimeter igjen før den ene bolten hadde vært helt ute. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Geir Frode Svart 19.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2006 Det var ikke streng når vi demonterte, men det skal vi ha nå Litt skummelt uten, for vi ser ikke pakkboksen når berederen er montert........ Så var pakningene på plass....... Noen som ser noe feil??????? første gang jeg gjør dette Geir Frode Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Geir Frode Svart 22.Mai.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Hei igjen I helgen har vi fått gjort en hel del arbeid Tømt bunn av båten for vann (les:gammel motorolje, saltvann, div. verktøy, knust kopp osv) Rengjort deler av kjølsvinet, dvs. akter under varmtvannsbereder, hvor vi monterte den nyoverhalte pakkboksen. Det var herlig å få gjort!!!!! Montert ny Rule 1200 hel aut. lensepumpe. Starter hvert 2 min. og går i 2,5 sek. for å sjekke om det er vann i båten. Rengjorde akslingen, og monterte denne til klemflensen, Z skruen ble satt i og det var ikke hull i akslingen til denne. Vi stramte til, og konkluderte vel med at dette måtte sitte godt fast Propell og ror ble også montert............dette var en god dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alt nede i motorrommet var nå ENDELIG på plass................mer eller mindre. Batteribanken var ikke pent satt opp når vi overtok båten!!!!!!! HERLIG Vi begynner så vidt å se enden på det, og er i det minste på gang med noe positivt Tar tid å snøre opp i dette!!!!!! Vi har også lettet etter bord som kunne passe, og har kun funnet enten for smalt bord eller for langt........................ Min kjære Sakaseri fant endelig noe kjærkommen arbeidslyst Og dette ble resultatet: Han er ingeniør og får slikt til.........HELT utrolig (skap snekker) Nå begynner motivasjonen å melde seg for fult igjen, det begynner å ligne en båt!!!!!!!!!! Mer oppdatering og bilder kommer til uken!!!!!! Regnfull hilsen: Geir Frode & Co Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
At-le Svart 22.Mai.2006 Del på Facebook Svart 22.Mai.2006 Volvokondomen er vel den som krever minst vedlikehold, bare å få ut lufta ved sjøsetting samt legge inn ørlite fett på glideflaten samtidig. Men jeg må nesten få si at den fettsmurte pakkboksen nok er en av de tingene jeg har minst arbeid med i båten... Jeg har skiftet sliten fettsmurt til ny volvo kondomen første gang i år. Ikke eneste dråpe lekkasjer prøve en time tur forrige uke siden. . Håper kondomen holder mange år? Får se...... At-le Sitér dette innlegget Link to post
HiMi Svart 2.Mai.2012 Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 Ferdig med skuta? Driver selv på med samme arbeidet i en 87 mod, artig at andre også tar arbeidet med en 27 saga :) Sitér dette innlegget Link to post
O.Olsen Svart 2.Mai.2012 Del på Facebook Svart 2.Mai.2012 Er han ikke ferdig enda, ja så blir han ikke det Sitér dette innlegget Link to post
HiMi Svart 30.Juni.2012 Del på Facebook Svart 30.Juni.2012 Tja, nei er jo mulig at han ikke ble ferdig. Slikt arbeid har jo en tendens til å trekke ut i langdrag ;) Sitér dette innlegget Link to post
Zetha Svart 1.Juli.2012 Del på Facebook Svart 1.Juli.2012 Tror kanskje at han har kvittet seg med båten. I signaturen står det jo: "11 fot syken.... fra 27 fot til 16 fot". Sitér dette innlegget Jannicke - matros og kapteinens assistent på "Zetha" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.