Jump to content

Minimum bredde på båtplass til Scand Baltic


topa

Recommended Posts

Husk at pongtongene er en del på innsiden av uteliggerene og du vil kjøre over de hvis du ikke har en plass som er bredere enn 3 m. Jeg hadde eb 315 cm plass til en Scand Nordic (315 cm største bredde på båt) og det er en minste bredde du bør ha mellom uteliggere på flytebrygge for en Baltic også.

Link to post
Share on other sites

........... Ønsker bare svar fra Baltic eiere.......

Jeg vet svaret på MILLIMETEREN for de fleste prod-numre, og jeg har målene 5-10-15-20-25-30 og 40 cm over vannflata i hele båtens lengde. Kjenner også eksakt skrogtykkelse for noen av de eldre årgangene av Baltic i nevnte måle-områder. Du går glipp av mye nyttig info du, men vil du ikke ha....så vil du ikke ha!!!! Forøvrig fy til dere to andre som svarte også!

Hilsen Gruno-eier

Redigert av Sigurd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Beklager min nyskjerrighet Sigurd :rolleyes:

Men siden du nevnte at det er en Gruna du har, ble den kjøpt av en herværende Rørleggermester i Drammen?

For isåfall kjenner jeg både selger å båt, og det er et meget fint eksemplar av arten!

Hilsen en som ønsker seg en stålbåt :cool:

Link to post
Share on other sites

Har hatt Scand Baltic - fikk aldri målt største bredde i vannlinjen med millimeters nøyaktighet men vet at 3 m båt plass ble for lite.

 

Vi måtte ha 3.5 meter bredde mellom uteliggerne, slik disse vanligvis måles i båthavner (dvs. avstanden mellom senter av to utstikkere).

Link to post
Share on other sites

Jeg har en 3,5m plass til min Baltic,dette er "brygge"plass,netto plass er 3,15. Jeg synes dette er i snauste laget,ligger veldig trangt med fendring. :sailing:

Det vil jeg tro. Bredden på Balticen er ved dolbordet/fenderlista 3.29 slik jeg målte den i 1999 med laser. Fenderlista stikker noe ut og skroget har noe svak helning mot sentrum av båten, men jeg ville tro at 3.15 netto plass gjør at Balticen ofte vil skli mot utstikkerne.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en 3,5m plass til min Baltic,dette er "brygge"plass,netto plass er 3,15. Jeg synes dette er i snauste laget,ligger veldig trangt med fendring. :sailing:

Jeg kan få en båtplass som er netto vannåpning 3,5m , tror du dette er ok eller er det fortsatt trangt.

 

 

Har du erfaring med gummibåt også, eventuelt hvilken type har du.

Link to post
Share on other sites

3,50 vannåpning må være helt ok.Har en Zodiac med oppblårsbar bunn,helt topp.Har snapdavit dette fungerer perfekt. :rolleyes:

 

Psst...: Han er intr. i å vite båtlengde som passer til snapdavitere på Baltic'en (for ikke å komme utenfor på sidene). Jeg vet det pga. IM... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...