puddel Startet 24.Mars.2006 Del på Facebook Startet 24.Mars.2006 båten begynner å blir ferdig.. skal ut 6 april.. her linken til litt bygge bilder fra prosesen.. for dem som er intresert å se.. litt ned på venste side står det seaco 1030. http://www.zeth-racing.com Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Imonerende! Hver gang jeg ser selvbyggeprosjekt blir jeg like imponert over kunnskapen, pågangsmoten og hvor fint det blir. Gratulerer! Hvor lang tid har du brukt fra båten kom i hagen til den er ferdig? Sitér dette innlegget Link to post
puddel Svart 24.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 takk.. :) vi er tre personer da så det blir ikke like effektivt.. men vi har vel passert 1600timer med matpauser å sånt da.. kansje litt for nøye å.. :) Sitér dette innlegget Link to post
ptt Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 morsomt og se hvor forskjellig de båtene blir , bygget en slik i fjor vinter med to kad 300 , kanon båter Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Er innrednignen kjøpt fra fabrikk eller lager dere den selv`? Sitér dette innlegget Link to post
puddel Svart 24.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 den er ikke kjøpt med båten.. men er samme som dem selger med båten.. bare med noe små forandringer.. kjøpt fra et annet sted bare. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Det er nesten så det begynner å klø i fingrene, det ser jo så logisk og lett ut. Gratulerer med vel utført arbeid!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
hekta på båt Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Gratulerer med et pent stykke utført arbeid jeg kan tenke meg at du klør i fingrene etter å prøve skuta Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Dette ble en virkelig fin båt gratulerer. Kan forstå det gikk med mange timer båten blir sikkert hakket bedre enn en fabrikkbygd båt Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 Gratulerer. Lar meg alltid imponere over hvor flinke enkelte er. Det ser kjempefint ut. Men båten er flott den også. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
trulte Svart 24.Mars.2006 Del på Facebook Svart 24.Mars.2006 (redigert) Flott båt! Føler liksom at mine bilder er litt fullere av pussestøv og hauger med flis Mye annet snacks også på siden deres. Ble sittende en stund og titte der. Morsomme prosjekter! Redigert 24.Mars.2006 av trulte (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddel Svart 25.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 takk.. :) vi gleder oss veldig til den skal settes ut.. å prøves.. :) har blitt en del prosjekter.. men båten har vært de desidert morsomste.. nesten gått å gleda meg vær dag til å komme igang.. nesten litt lei meg for den er ferdig å.. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.Mars.2006 Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 båten begynner å blir ferdig.. skal ut 6 april.. her linken til litt bygge bilder fra prosesen.. for dem som er intresert å se.. litt ned på venste side står det seaco 1030. http://www.zeth-racing.com Jeg er imponert over at dere har tatt dere brytet med å fotografere byggeaktiviteten og legge ut de 10 sidene på nettet. Jeg synes bildene gir god veiledning for hvorledes dere har løst en del byggeoperasjoner. Håper båten går bra og lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Sethro Svart 26.Mars.2006 Del på Facebook Svart 26.Mars.2006 Lagt ut flere bilder på www.zeth-racing.com Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Jeg er skikkelig imponert over ferdighetene. Og framdriften dere holder. Inspirerende! Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Det ser kjempeflott ut ja. Har sett litt på Seaco 1030 og det er en flott båt. Kjøleskapet ved byssen ser ut til og ha litt upraktisk plassering, men man kan jo ikke få alt. Er det forresten fremdeles mulig og få bygge halvfabrikat med de nye CE reglene? Sitér dette innlegget Link to post
Morty Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Det ser kjempeflott ut ja. Har sett litt på Seaco 1030 og det er en flott båt. Kjøleskapet ved byssen ser ut til og ha litt upraktisk plassering, men man kan jo ikke få alt. ............... La merke til det samme. Ser ut som døra svinger mot venstre? Hengsle om, sånn bare for å gjøre det hele perfekt? Forøvrig er jeg dyktig imponert over hva som ser ut til å være godt utført fagarbeid. Har sett altfor mange båter av type selvbygg, hvor finnishen og også en del design-løsninger har vært mildest talt semmer. Lister som spriker og trappetrinn som svikter, for eksempel. Slikt merkes nok hvis båten engang skal selges. Av bildene ser det ut som om både løsninger og utførelse er av første klasse. Likte særlig godt barskapet!! Hva regner dere med at båten skal gjøre med D6'n? Uansett, Applaus! Mmorty Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
puddel Svart 27.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 takk.. :) du får vel bygget halvfabrikat forsatt.. men må bare ce godkjennes før den settes på vannet.. hvis jeg har skjønt det rett.. vi har hatt en liten bomert med kjøle skapet å vinduet ut der.. så måtte henglse kjøle skappet mot venstre for å få opp vinduet.. tenkte ikke på at kjøle skapet bygget 3-4cm når vi skjærte hull til vinduet.. den gjør vel en 31-32 knopp med D6 310.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Det er leverandøren som CE-merker; enten pr. egen besiktigelse eller egenerklæring fra den som har bygget herligheten sammen. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
lassal Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Dette her er virkelig imponerende. Jeg sitter her sjokkert om hvor bra dette ble. Skulle gjerne hatt et slikt selvbyggerprosjekt, men har desverre ikke tid og plass. Gratulerer med et meget vellykked prosjekt og en råflott båt! Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Kjempefin båt. Gratulerer med vel utført jobb. Er veldig imponert over alle som får til noe slikt. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Victora III Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 Virkelig artig å følge slike prosesser. Har lagt denne og en del flere inn i mine favoritter. Så tusen (eller kanskje hundretusen)kroners spørsmålet: Hva sparer du på dette framfor å kjøpe båten fabrikkbygd?? Sitér dette innlegget Link to post
Sethro Svart 27.Mars.2006 Del på Facebook Svart 27.Mars.2006 (redigert) Seaco lager ikke ferdige båter, bare bygge sett. Det står noen Seaco 1030 som er ganske rein for utstyr til 1.6mill. Og den vi bygger ligger på ca 1.1 til 1.2 mill.... + at en lærer masse nytt og det utrolig morsomt å bygge båt! Tror ikke det blir den siste... Kanskje Seaco 1130 som kommer snart ?! www.zeth-racing.com Redigert 28.Mars.2006 av Sethro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 4.Mai.2006 Del på Facebook Svart 4.Mai.2006 Ser båten er på vannet, gratulerer. Hvordan så sjøegenskapene ut ved første prøvning? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.