Jump to content

Forsterking av motorbrønn


jankospeed

Recommended Posts

Hei.

 

Noen som kan tipse meg hvordan forsterke motorfeste slik at jeg kan bruke en litt større motor.

 

Båten er en Shetland.

 

Kan det eventuelt legger på mere glassfiber eller forsterkes med rustfrie stålplater?

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Legger svar eg gav deg her også. Så kan lystne lese dette også.

 

Eg er en iherdig Shetland frelst eier som har gått løs på min båt i vinter.

 

Liten historie : Kjøpte båten gjennom Finn.no 12.April i fjor. Det viste seg at båten hadde gått på et skjær.Det hva godt arbeid med båtens skrog,men motor (Mercury 70)hadde tydlige tegn på å ha vært i det våte elliment. Fikk her 10 000 i avslag på motor.

Ble innkjøpt en Mercury 90. Denne funka i to uker og feil ble oppdaget. Dette kjøpet ble annulert av meg og alt gikk bra.

Ny motor innkjøpt, Johnson 90. Dette motor begynte også fuske etter 3-4 uker. Tenning ble justert,men så sa tiltmotor takk for seg. Selger ikke intresert å dekke dette...så salg ble annulert igjen..*sukk.

Det ble da bestemt at motor skulle kjøpes hos forhandler. Om ikke ny,så i alle fall brukt med garanti.

Det endte i høst med en motor fra Herføl Marina med garanti til 15.juli 2006. Denne motor er nå under montering på hekken.Det ble faktisk en Mercury 1997 modell på 135 hk. Har her tenkt å bruke denne med omhu. Det vil si ikke bare kjøre på,men avgrense fart siden dette er muskler som lett kan ta av. Har lest på hjemmesidene til Shetland at dette er utprøvd før på 2 slike lignende båter. :-)

 

Det hva alt om motoren, det som kom i bakleksa hva båtens tilstand.

 

Her hva det berre å få en oversikt og sette av denne vinteren til dette. Ny skotbekledning,elektrisk annlegg,nye stoler,ombygning av benker utvendig,innbygging av fast tank,skifte av lamper og ventilator,nytt ratt og instumenter....lista hva egentlig laaaang.Ja ny kalæsje også.

Her hva det bare å tro at innvisteringen hva verd det.

 

Har no kommet så langt at skotbekledning har begynt sånn smått. Ratt og instumenter er ferdig.Gulv i kupe er lagt og kalæsje nesten ferdig. Har også utarbeidet en løsning med benker utvendig som eg tror kan bli bra,men utforsker litt der enda. :-)

2007-Uttern C56 Mercury F50 ELPT EFI

2004 -Shetland Family Four 18fot Mercury 135 ELPTO

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...