avmønstret5 Startet 25.Mars.2006 Del på Facebook Startet 25.Mars.2006 I dag suffet jeg meg veg til båten for å gjøre noe med oljelekasen i akterkant av Perkinsen. Jeg har fått tak i pakkningen, en liten to delt sak som skal skiftes rundt veiakselen slik jeg forstår det. Jeg har ingen eksplodert tegning, og ble straks i tvil om hvor jeg skal skille motoren. Skal jeg først skille gearet fra motoren, eller kan jeg gå lengere fram - slik jeg kan se to muligheter framover. Takker for innspill. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
o.b.lix Svart 25.Mars.2006 Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 I dokumentarkivet finner du servicemanual til Perkins. Der står alt du trenger vite. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Geir Frode Svart 25.Mars.2006 Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 Hei Har samme motor i min saga 27, når vi kjøpte den fikk vi beskjed om at denne pakningen var byttet. Han sa at lekkasje var der ennå, og den er ikke enkel å få vekk og det hjalp litt å bytte den men ikke mye.......... Har egentlig slått meg til ro med lekasjen selv om det er grisete nede i motoren. Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post Share on other sites More sharing options...
avmønstret5 Svart 25.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 Takk o.b.lix, har lastet ned manualen, det vil hjelpe. Geir Frode: Ja, jeg har hørt at det vanskelig å få det helt tett, men hos meg randt det i strie strømmer så noe bedre for jeg håpe at det blir. God helg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
asso Svart 25.Mars.2006 Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 Kjøp deg verkstedhåndbok til denne motoren fra universaldiesel. Her kan du lese deg til hvordan dette skal gjøres. Du må jo også ha data på eks. momenter til bolter etc.som du finner i her. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Båtnissen Svart 26.Mars.2006 Del på Facebook Svart 26.Mars.2006 (redigert) Hei, Trikset med sånne pakkninger er å ta lagerfett innvendig på pakkning. Altså på veiva! Dette gjør at motorens første runder ikke sliter på tørr pakkning! Bruk også pakkningspasta der den nye pakkningen skal sitte.På blokka! Dette har jeg hatt god erfaring med! Lykke til! Hilsen Båtnissen Hvis bunnpanne sitter på veiva må du tette denne med pasta også! Bunnpanna er litt myk og trenger ekstra tetting!! Vet ikke hvordan din motor ser ut, men er det sånn jeg tenker??? Redigert 26.Mars.2006 av Båtnissen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
asso Svart 26.Mars.2006 Del på Facebook Svart 26.Mars.2006 Joda,det er mange fine triks,men de beste trikset er nok den orginale verkstedhånboka,riktiknok på engelsk,men med utførlige bilder og tekst blir det så mye enklere. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Båtnissen Svart 28.Mars.2006 Del på Facebook Svart 28.Mars.2006 Hei, Ny pakkning må smøres og tettes uansett. Dette trikset bruker alle mekanikere for å være sikker på at tettning er max! Bruk heller for mye tetting og klin restene til med en finger. Da blir det tett! Hilsen Båtnissen :nono: Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.