Jump to content

Perkins 4.108 Oljelekasje


avmønstret5

Recommended Posts

I dag suffet jeg meg veg til båten for å gjøre noe med oljelekasen i akterkant av Perkinsen. Jeg har fått tak i pakkningen, en liten to delt sak som skal skiftes rundt veiakselen slik jeg forstår det. Jeg har ingen eksplodert tegning, og ble straks i tvil om hvor jeg skal skille

motoren.

Skal jeg først skille gearet fra motoren, eller kan jeg gå lengere fram - slik jeg kan se to muligheter framover. Takker for innspill.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har samme motor i min saga 27, når vi kjøpte den fikk vi beskjed om at denne pakningen var byttet.

Han sa at lekkasje var der ennå, og den er ikke enkel å få vekk og det hjalp litt å bytte den men ikke mye..........

 

Har egentlig slått meg til ro med lekasjen selv om det er grisete nede i motoren.

11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot

Link to post
Share on other sites

Hei, Trikset med sånne pakkninger er å ta lagerfett innvendig på pakkning. Altså på veiva!

Dette gjør at motorens første runder ikke sliter på tørr pakkning! Bruk også pakkningspasta der den nye pakkningen skal sitte.På blokka! Dette har jeg hatt god erfaring med! Lykke til!

 

Hilsen Båtnissen :cool:

 

Hvis bunnpanne sitter på veiva må du tette denne med pasta også! Bunnpanna er litt myk og trenger ekstra tetting!!

Vet ikke hvordan din motor ser ut, men er det sånn jeg tenker???

Redigert av Båtnissen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...