Jump to content

Max krenging med max fart på seilbåt ?

`MINA'

Recommended Posts

Drikke pils under Færdern ????

Værste jeg har hørt. Skal man ha noen mulighet til å gjøre det bra må alle jobbe mer eller mindre hele tiden. Det er hverfall min erfaring. Tror ikke jeg hadde giddet å seile færdern for turens skyld.

:sailing:

Enig med deg der. Utfordringen er å motivere mannskapet til å sove og ikke drikke, når man ligger i Drøbaksundet for anker, og har ligget stille de siste 4 timene og venter på vind. Ankerdram er det jo mange som har hørt om. Jeg innvilget en gang mannskapet én pils, men så kom vinden mens de var opptatt med å drikke øl, og det kostet oss en del plasser. Året etter ble det ingen pils før Horten, men en mye bedre plassering. :yesnod:

Det er rimelig med liv i Horten, så Øl kan vente. Men har et par ganger kommet tidlig imål

natt til lørdag, da har vi sovet og vendt nesen hjem, klart ikke motiverende for mannskap, men

skippern ville hjem, og hentet premie med bil. Men det skilles på hvem man seiler med. Tur eller

lys klasse.

Vi sees!

Får vurdere å melde interesse via Omegaklubben

Du får melde deg inn i Bavariaklubben du og. Du er selvskreven der. :lol:

Fra spøk til alvor

Jeg tror det er smart å være medlem i en klubb, med tanke på praktiske ting en kan finne

i den spesifikke klubben. Mange entusiaster med mye kunnskap og vilje til å hjelpe.

Vi sees!

Om jeg noengang blir Bavariaeier skal jeg spise sprayhooden min :lol:

(Men det er gøy å ha noe å seile forbi!)

Foreløpig er jeg svært fornøyd med Nefertiti, men på lang sikt vet man jo aldri. Blir det å bytte blir det enten til noe raskere, eller noe mer solid.

Men det er uansett greit med et miljø, hvor man kan diskutere egen båttype. Noen har gjerne erfaringer med oppgraderinger osv. som kan kopieres. Det er et marked for f.eks brukte seil. Og brukte båter...(Nefertiti ble kjøpt etter annonsering jeg gjorde på forumsiden til klubben. At forumsiden kanskje ikke er veldig aktiv kan beskrives med at jeg i dag fikk mail med tilbud på å kjøpe en 34...at det er halvannet år siden jeg kjøpte en synker ikke helt inn... Visst er det en bra båt, men jeg tror jeg klarer meg med en...)

Medlemsbrevene som vi mottar ca 5 ganger i året er dessuten hyggelig lesning.

hmm - kanskje jeg burde få meg en mannskapsplass ?

Jeg kan overhodet ikke seile, men er _veldig_ fin å ha på rekka...

Jeg er garantert dårligere seiletype enn deg (kan absolutt ingenting!!!!), men kunne faktisk tenkt meg noe slikt en gang, just 4 fun...

MEN, det blir nok til at jeg henger meg på Gev og Hallaron en eller gang :yesnod::wink: (hint hint....)

Du er hjertelig velkommen til dette så snart båten er på vannet Perlen :yesnod:

Med alt det dårlige været vi har her nå er det heller tvilsomt at jeg er klar til påske, men det skal ikke mange dager med fint vær fremover før jeg er klar.

Imellomtiden er det mye god lærdom å hente her i disse trådene :wink:

Mvh

`MINA`

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...