Jump to content

Scand Tropic


torikk

Recommended Posts

Vi hadde en -87 Tropic med VP 230hk bensin med 270 duoprop som gikk 34 knop. Båten er lettplanende, men 130hk høres for meg lite for ferielastet båt. Kontakt Scand fabrikken og hør hva de mener, og legg til litt hk da produsentene generelt gjerne skryter på seg litt fart ift hk. :wink:

Vi solgte vår med saltvannskjølt bensinmotor for 240000kr i 2001. Tror det var litt rimelig?

 

Våre erfaringer: Godt plassutnyttet, men vi opplevde det som om der var "for mye på for liten plass" etter en tid.

Den doble stikkøyen er stor, men den er veldig lav under taket. Alternativt blir frontsalongen en god køye med bordet slått ned.

Batteriene står utrolig kinkig til; En må henge med hodet ned for å komme til, men hvor ofte trenger en tilgang til dem...

Flott og stor utesalong, kanskje litt problematisk med tråkk på putene å komme ombord og ut på badeplattform.

Båten blåser lett avgårde i vind. Kona på baugen reddet oss et par ganger fra å komme borti andre båter når baugen sveipet i vinden :blush: Baugpropell kan fikse dette.

Dollbordene er veldig smale og lite å holde seg i, det er glatt og ingenting å holde seg i på fordekket. Blir ikke så velig grasiøs entré til baugen når det er slik :lol:

Sjøegenskaper: Flat under og stikker ikke dypt. Dermed slår den i fart i motsjø, og kan slingre en del når en kjører sakte da den lett "følger bølgene". Hvor mye det betyr avhenger av bruksmønsteret deres.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...