Jump to content

Chip av diesel Mercruiser


lassal

Recommended Posts

Hei.

Jeg møtte en bekjent på Sjøen for Alle idag. han snakket om chip av Mercruiser D6. Dette er den motoren jeg har - 230HK 6 cyl. (jeg beklager for feil specs. tidligere, men nå vet jeg en god del mere om båten og motoren)

 

han fortalte at ved chip av denne motoren ville forbruket bli en del mindre, og at effekten ville øke til mellom 270-280 HK. Han har et par kompiser som driver en del med båt, og de hadde gjort dette med denne motoren. Noen som vet hva det koster å chippe denne motoren?. kostbart?. vil en miste garanti?

Redigert av T.A.S (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om motoren din er på 225 hk, og det er en VP da er det antakelig en D4 225 du har. Det er en 4 syl motor. D6 finnes i 280, 310 350 og 370 hk utgaver

 

Om du gjør endringer på motoren kan du være ganske så sikker på at garantien forsvinner. Og VP kan antakelig lese det på sine små, hendige datamaskiner.

 

Jeg ville vært veldig varsom med å chippe en båtmotor med tanke på at driftssikkerheten kan påvirkes negativt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...