lassal Startet 25.Mars.2006 Del på Facebook Startet 25.Mars.2006 (redigert) Hei. Jeg møtte en bekjent på Sjøen for Alle idag. han snakket om chip av Mercruiser D6. Dette er den motoren jeg har - 230HK 6 cyl. (jeg beklager for feil specs. tidligere, men nå vet jeg en god del mere om båten og motoren) han fortalte at ved chip av denne motoren ville forbruket bli en del mindre, og at effekten ville øke til mellom 270-280 HK. Han har et par kompiser som driver en del med båt, og de hadde gjort dette med denne motoren. Noen som vet hva det koster å chippe denne motoren?. kostbart?. vil en miste garanti? Redigert 25.Mars.2006 av T.A.S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Mars.2006 Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 Om motoren din er på 225 hk, og det er en VP da er det antakelig en D4 225 du har. Det er en 4 syl motor. D6 finnes i 280, 310 350 og 370 hk utgaver Om du gjør endringer på motoren kan du være ganske så sikker på at garantien forsvinner. Og VP kan antakelig lese det på sine små, hendige datamaskiner. Jeg ville vært veldig varsom med å chippe en båtmotor med tanke på at driftssikkerheten kan påvirkes negativt. Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 25.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 Nå må jeg virkelig beklage. Det er snakk om Mercruiser, IKKE Penta. satt nylig å leste om Penta - var vel derfor det jeg skrev nå. Feilen blir rettet opp i starttråd. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Mars.2006 Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 Er det en 4,2 MS 230? Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 25.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2006 For å ikke skape flere forvirringer skal jeg sjekke en siste gang. jeg har gått ut ifra Penta motoren med 225HK. Her i kontrakten står det Mercruiser 230HK. Så ja, det er vel 4.2l 230HK som sitter i den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.