Jump to content

Olje i kjøl


Goddis77

Recommended Posts

Dette har sikkert vært diskutert før, men jeg fant ingen emne om dette så....

 

Etter diverse tester med motoren og diverse følere, har det kommet litt olje i kjølen.

Ettersom det er ganske vanskelig å komme til under motoren, lurer jeg på om der en noen lur måte å fjerne dette på.

 

Regner med at det vil komme en del oljefilm når jeg lenser kjølen sånn som tingene ser ut nå.

 

Noen som har en lur løsning?

Link to post
Share on other sites

DENNE fra Maritim er effektiv til å suger opp olje. Som avsluttning spruter du Zalo og vann ned i kjølen. Dette tar de siste restene av olje som evt er der.

Bilde

"Utviklet for å imøtekomme stadig strengere miljøkrav. Bruk av høyrafinerte parafinvokser og polyetylen gir fibrex unike rense-egenskaper. Vannavstøtende og fremragende flyteevne i mettet tilstand. Opbsorberer olje, fett, kjemikalier, tungmetaller, miljøgifter som pcb, samt

mikroorganismer. 320mm lengde, 70mm diameter, 185gram."

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Jeg brukte en sånn Rensi-matte beregnet på å fange opp snøslaps på gulvet i bilen. Finnes i ørten forskjellige størrelser. Pris ca. 100 kr.

 

Plasserte så matten på motorfestene slik at matten ble liggende mellom motoren og kjølen. Oppi matten la jeg oljematter kjøpt på Biltema.

 

Systemet fanget opp oljedryppene og jeg beholdt kjølen fri for olje.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Prøvde bleievarianten. Det var noe dårlige greier. Godt vi slipper å gå med sånt. :lol:

 

Bruk oljepølser du. Det er det aller beste.

 

Blir jeg gammel og trenger bleier, får jeg heller bruke oljepølse i buksa. :lol:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hehe - har såvidt starta med å få opp all olja jeg har i kjølen min... Det var et 2-3 cm svart lag under girboksen - industristøvsugeren tok grovjobben. Deretter fungerte det fint med avfetting og børste, med støvsuger innimellom... Har vel tatt opp snart 50 liter!

 

Er nå på jakt etter noen søppelsekker sagflis - la dette ligge med avfetting en stund før det blir ny runde med støvsugeren...

 

Så ut som en håpløs jobb - men går ganske greit, og det er flott å se at det faktisk lar seg gjøre å få det rent igjen!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...