Jump to content

Plast-dieseltank lekkasje.....


Petterøe

Recommended Posts

Har fått ei hodepine. Har en drypp-lekkasje fra en av dieseltankene ombord. Lekkasjen er såpass stor at diesel-eimen "henger ved" båten,- irriterende, og vel ikke betryggende sikkerhetsmessig.

Det er en plasttank, med innstøpt messing/kopper mutter i nedkant av tanken. Lekkasjen synes å være mellom plasten og denne muttera. Tenkte på å sette inn skroggjennomføring fra innsiden av tanken, men tankens utforming samt at det er j.... trangt, gjør at jeg ikke kommer til nedi tanken.... :crazy:

Jeg får ikke ut tanken uten å ta motoren ut av båten (Mercruiser 4,2 D-tronic+bravo IIx)=mye arbeid/kostnad. :headbang:

Spørsmålet er om noen har tips på hvordan å få fiksa lekkasjen fra yttersida av tanken?

Finnes det noe stoff som limer til en slik plasttank ???

Link to post
Share on other sites

Det er samme problemet i Vega. To dieseltanker på 200 liter hver i abs-plast, og messinggjennomføring. Dette holdt tett noen år, men i fjor sommer begynte det å dryppe fra begge tankene. Reddet sommeren med nødreparasjon som holdt en stund, men nå må jeg gå på å skifte gjennomføringene. Det virker som om vibrasjon har gjort at støpen rundt gjennomføringene ikke lenger er tett, så det blir å skifte gjennomføring og støpe på nytt. Spørsmålet er om en gjennomføring av plast vil virke snillere mot plasttankene og ikke skjære i plasten slik messingen tydligvis gjør. Jeg skal prøve å finne en gjennomføring av et plastmateriale som tåler diesel uten å gå i oppløsning etter en stund, og som det er mulig å få støpt til abs-plasten.

 

Hilsen Vega

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...