Jump to content

Dekksdagbok/loggbok for PC.

Capella

Recommended Posts

Det er riktig - bare prøv å bruke Anus Notes (Lotus Notes). Forferdelig.

Når det er sagt, oppfører Microsoft seg som et kvinnfolk - når du har gitt de lillefingen, vil de ha hele hånden og armen med. De liker IKKE konkurranse, og lager sine program slik at man skal KUN kjøre Micro$oft-produkter. -Noe jeg ikke vil. Jeg vil velge selv.

Derfor prøver jeg å redusere mitt omfang av deres produkter, slik at jeg alltid leter etter alternativer først...

:lol: Håper for all del at Lillefix ikke leser innleggene dine o.b.lix....ad. dette med å velge selv mener jeg.

Spørsmålet er hvor mye ekstra tid du vil bruke til å lete etter fullgode alternativer til Micro$oft-produkter og evt. hvor mye tid ekstra tid du må bruke på funksjonaliteten. Husk at Micro$oft har verdens største testbrukergrupper når de sender ut sine beta-versjoner (..og fullversjoner :headbang: ).

Et eksempel er jo denne tråden der et excelark kan modifiseres og videreutvikles av flere. Hadde f.eks. Worse kommet med sitt Corel Quatro Pro tror jeg ikke mulighetene for videreutvikling av (mange) andre hadde vært like store.

Huff&huff... Dette ble veldig ProMicrosoft; noe som ikke var meningen. Men av og til er det gjerne slik at "if you can`t beat them, join them..." :cool:

Modifisert: Bill Gates: "If you can`t beat them; buy them ! :eek:

Redigert av LK6647 (see edit history)

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Guest Medusa

Ingen programmer slår notepad i brukergrensesnitt, her kan du både klippe og lime!

Det er åpnet opp før musetasten er sluppet og krever ikke så mye som en promille av cpuen, sa jeg at størrelsen på filen gjerne ble 1kb?

På min pc er notepad det mest brukte programmer når en skal rable ned ett notat. En snarvei på quicklunch menyen til notepad og du har penn og papir klart hele tiden...

:diving:

Hvis det er behovet ditt, så er det kanskje like greit med papir & blyant?

Et eksempel er jo denne tråden der et excelark kan modifiseres og videreutvikles av flere. Hadde f.eks. Worse kommet med sitt Corel Quatro Pro tror jeg ikke mulighetene for videreutvikling av (mange) andre hadde vært like store.

Finnes ikke problemer med å åpne Flateby båtforenings utmerkede loggbok i Open Office. Har ikke ennå støttt på problemer med å svitsje mellom Excel og Open Offices Calc.

Som mangeårig Macbruker har jeg lang erfaring med IT og religion. En av mange grunner til at jeg nå beveger meg ovet til PC er nettop muligheten for å kunne kjøre åpen kildekodeprogramvare, som på mange felt har blitt veldig bra nå. Entusisamen i blant linux og åpen kildekodebrukere og utviklere er på mange måter lik den entusiasmen som rådde blant macbrukere for 10 - 15 år siden. Ikke rart Microsoft ser på dette på samme måte som Bush ser på Islam!

Opps dette ble veldig OT........... :diving:

Har også laget meg en Excel-logg som inneholder dato, avkrysning for vær (sol, overskyet, regn osv), vindstyrke og vindretning, temperatur, antall passaserer, timer, havn osv. Regnearket summer opp slik at en kan lese av antall dager med sol, med ulike vindretninger, gjennomsnitts vindstyrke, gjennomsnittslengde på hver tur, totalt antall dager, timer osv. Det kan jo tilpasses og utvikles slik en ønsker.

Kan ikke du legge den ut, eller sende den til Skipet 3 så kan vi slå disse to sammen, så kanskje vi får en super logg for exel.

hadde vært fint det. I hvertfall for oss som liker og som bruker microsoft sine produkter...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...