Jump to content

Isforhold fra Stathelle til Kristiansand 31/3-2/4


`MINA'

Recommended Posts

Jeg skal være med en kamerat å seile ned en Maxi 77 fra Stathelle til Kr.sand til helga. I denne forbindelse lurer jeg på hvordan isforholdene langs kysten er nå ? Tenker spesiellt på diverse strekninger vi evt kommer til å ville legge innaskjærs hvis været evt tilsier dette.

Feks : innsiden av Jomfruland, innsiden Lyngør-Arendal, Blindleia, og andre steder dere vet det er is enda.

 

Regner med å reise til Stathelle torsdag ettermiddag, og seile tidlig fredag morgen fra Stathelle.

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Tromøysund er islagt. Er kjørt opp råk, men jeg vil ikke anbefale å prøve å komme igjennom.

Jeg var redd for dette ja. Greit å kunne gå på innsiden hvis sjøen er stor.

 

Men er spent på om noen vet hvordan det er videre østover også. Spesiellt mot Lyngør og Jomfruland :confused:

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Mener at det ligger is i store deler av Blindleia også. Ser iallefall sånn ut fra fly. God tur forresten, Geir!

Det er en del is ja - var nedenom hytta i går. Isen ser dog ikke så veldig tykk ut - men det er meldt kun få varmegrader i løpet av uka. Så at alt vil gå innen helga, tror jeg nok desverre ikke...
Link to post
Share on other sites

Hvis østavinden fortsetter, ser det ut til at Tromøysund åpner seg ganske snart. Det seilte mange måker forbi idag, de satt så fint på isflaka som gikk vestover.

På lørdag landet en gjeng grågås på isen, så jeg tror fortsatt at våren er like om jørnet.

Men om dere går Tromøysund ville jag gå/seile i lyset for å se etter isflak.

Riktig god tur. :flag:

 

Hilsen Magne, fastfrossen beboer med Tromøysund som hage. Håper friheten kommer i morra. :fishing:

Link to post
Share on other sites

Jeg skal være med en kamerat å seile ned en Maxi 77 fra Stathelle til Kr.sand til helga. I denne forbindelse lurer jeg på hvordan isforholdene langs kysten er nå ? Tenker spesiellt på diverse strekninger vi evt kommer til å ville legge innaskjærs hvis været evt tilsier dette.

Feks : innsiden av Jomfruland, innsiden Lyngør-Arendal, Blindleia, og andre steder dere vet det er is enda.

 

Regner med å reise til Stathelle torsdag ettermiddag, og seile tidlig fredag morgen fra Stathelle.

Ønsker dere lykke til - håper mildværet vi har nå - fortsetter.

 

Vi skal passere de samme områdene i påske uken på tur fra Drøbak til Flekkefjord. :eek:

Håper på massiv smelting de to neste ukene...

 

Leser derfor tråden nitidig og er takknemmelig for alle bidrag.

 

Mvh

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...