Jump to content

Stillegående vindusviskere

ET

Recommended Posts

Du kunne kanskje utvide spørsmålet så det i tillegg til stillegående også omfattet: med autoretur og intervall? Da ville jeg blitt fornøyd.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg sliter med å skaffe kraftige nok viskermotorer med aksling tynnere enn 13 mm.

De som står på båten ser ut som "patron" viskermotorer a la Biltema, Roca etc men er litt større og mye kraftigere.

De kraftige motorene som jeg har sett er "liggende" med 14 mm aksling. Herdet glass i vinduet med for lite hull til disse :headbang: Noen tips på kraftige patronviskere eller kanskej oppborring av herdet glassrute? :confused:

Redigert av eslettha (see edit history)

Microship

"Båt er bedre investering enn aksjer"

• 3 uker senere...

tror det er veldig stor sjanse for at det eksploderer om du utvider hullene. Mener at herdet glass ikke kan bearbeides. Hvis du skal ha større hull, vil jeg anbefale å ta ut glassene, og la en glassmester bestille nye akkurat like med litt større hull.

Har selv knust et slikt glass, og da manglet jeg også en nøyaktig mal til et nytt glass. Det er noe herk å lage en mal i kryssfiner på 1 mm nøyaktighet til de gamle rammene.

Er jeg den eneste med dette problemet? :cryin:

Nei jeg har det samme, men bare en visker. Biltema type. Byttet nylig ut den ene med en av de sorte som jeg tror er de samme som maritim har. Den er mye stillere, så den andre biltema viskeren er historie så snart jeg får tid til og bytte den ut.

Herdet glass er ikke noe du kødder med :nono: Jeg skulle skifte pakninger på ene frontruta en gang. Skar ut pakningene og sto med ruta i hendene da den eksploderte :sad:

Et av glasstakene over torvalmenningen i Bergen eksploderte en gang. En teori var at en blomsterpotte som falt ned på det herdete glasset en måned tidligere var den utløsende årsaken...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Prøv denne ..

Har brukt dette/tilsvarende på bilen i en del år og vil ikke kjøre uten, bruker som regel ikke viskerene. Har testet dett på båten også, helt toppers..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Takk for gode innspill sålangt. Jeg har fått beskjed av glassmester at det IKKE går an å slipe/borre opp ett hull i allerede herdet glass. Det perfekte hadde vært kraftig visker med 1/2" aksling..:yesnod:

Microship

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Til bmo:

Jeg har også brukt en slags "rain-off" både på bil og båt. Var veldig fornøyd med det, men det er hvis det regner.

Hvis du derimot er på sjøen, med saltvannssprut til stadighet, ja da er det bare vindusviskere og vindusspyler som er brukbart.

Helt vanlig bil/båt bonevoks funker også greit. Og hvis du kjøper Biltemas vannavvisende vindusviskere så blir ruten vannavvisende. Har disse på et par biler og de fungerer glimrende (i et halvår i alle fall).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

quote]Helt vanlig bil/båt bonevoks funker også greit. Og hvis du kjøper Biltemas vannavvisende vindusviskere så blir ruten vannavvisende. Har disse på et par biler og de fungerer glimrende (i et halvår i alle fall).

Men ikke saltvanns/salt-avvisende vel?

Men ikke saltvanns/salt-avvisende vel?

Rikelig godt nok, i alle fall om der kommer litt mengder sjøvann. Vet ikke hvordan det er med litt lett sjøvannsdusj.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...