ET Startet 29.Mars.2006 Del på Facebook Startet 29.Mars.2006 Vet noen hvor man får tak i stillegående vindusviskere til en grei penge? Har prøvd Biltema, derfor dette spørsmålet... ET Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 29.Mars.2006 Del på Facebook Svart 29.Mars.2006 Du kunne kanskje utvide spørsmålet så det i tillegg til stillegående også omfattet: med autoretur og intervall? Da ville jeg blitt fornøyd. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
ET Svart 29.Mars.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2006 Du har et godt poeng der. Prøver på nytt: Stillegående vindusviskere med autoretur og intervall etterlyses. ET Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.Mars.2006 Del på Facebook Svart 29.Mars.2006 Finner ikke lyden av Maritim viskerene-de sorte- særlig sjenerende. Sitér dette innlegget Link to post
microship Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 (redigert) Jeg sliter med å skaffe kraftige nok viskermotorer med aksling tynnere enn 13 mm. De som står på båten ser ut som "patron" viskermotorer a la Biltema, Roca etc men er litt større og mye kraftigere. De kraftige motorene som jeg har sett er "liggende" med 14 mm aksling. Herdet glass i vinduet med for lite hull til disse Noen tips på kraftige patronviskere eller kanskej oppborring av herdet glassrute? Redigert 3.April.2006 av eslettha (see edit history) Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
microship Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Er jeg den eneste med dette problemet? Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
jonol Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Kan det tenkes at hullet kan slipes ut siden det bare mangler 1 mm. Jeg tenker på utstyr fra fra Dremel, Proxxon e.l. De har slipestifter i mange varianter. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
avsluttet Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 tror det er veldig stor sjanse for at det eksploderer om du utvider hullene. Mener at herdet glass ikke kan bearbeides. Hvis du skal ha større hull, vil jeg anbefale å ta ut glassene, og la en glassmester bestille nye akkurat like med litt større hull. Har selv knust et slikt glass, og da manglet jeg også en nøyaktig mal til et nytt glass. Det er noe herk å lage en mal i kryssfiner på 1 mm nøyaktighet til de gamle rammene. Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Er jeg den eneste med dette problemet? Nei jeg har det samme, men bare en visker. Biltema type. Byttet nylig ut den ene med en av de sorte som jeg tror er de samme som maritim har. Den er mye stillere, så den andre biltema viskeren er historie så snart jeg får tid til og bytte den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Går det ikke så slipe ned akslingen 1 mm da?? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
jonol Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Er det ikke mulig å gravere i herdet glass heller ?. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
avsluttet Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 kikket litt på nettet og fant dette http://www.glassbransjeforbundet.no/web/in...tml?id=67⊂=3 Kan godt hende man kan få til å skjære eller borre i herdet glass, men faren er at dette kan sprekke etterpå. i mitt tilfelle skulle jeg fjærne sikaflex fra kanten på vinduet med en tapetkniv. Det gikk noe brutalt for seg, og i løpet dagen etter hadde det eksplodert da jeg kom fra jobb. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Herdet glass er ikke noe du kødder med :nono: Jeg skulle skifte pakninger på ene frontruta en gang. Skar ut pakningene og sto med ruta i hendene da den eksploderte Et av glasstakene over torvalmenningen i Bergen eksploderte en gang. En teori var at en blomsterpotte som falt ned på det herdete glasset en måned tidligere var den utløsende årsaken... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
880 Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Prøv denne .. Har brukt dette/tilsvarende på bilen i en del år og vil ikke kjøre uten, bruker som regel ikke viskerene. Har testet dett på båten også, helt toppers.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
microship Svart 20.April.2006 Del på Facebook Svart 20.April.2006 Takk for gode innspill sålangt. Jeg har fått beskjed av glassmester at det IKKE går an å slipe/borre opp ett hull i allerede herdet glass. Det perfekte hadde vært kraftig visker med 1/2" aksling.. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
nimbuster Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 Til bmo: Jeg har også brukt en slags "rain-off" både på bil og båt. Var veldig fornøyd med det, men det er hvis det regner. Hvis du derimot er på sjøen, med saltvannssprut til stadighet, ja da er det bare vindusviskere og vindusspyler som er brukbart. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 Helt vanlig bil/båt bonevoks funker også greit. Og hvis du kjøper Biltemas vannavvisende vindusviskere så blir ruten vannavvisende. Har disse på et par biler og de fungerer glimrende (i et halvår i alle fall). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
nimbuster Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 quote]Helt vanlig bil/båt bonevoks funker også greit. Og hvis du kjøper Biltemas vannavvisende vindusviskere så blir ruten vannavvisende. Har disse på et par biler og de fungerer glimrende (i et halvår i alle fall). Men ikke saltvanns/salt-avvisende vel? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 21.April.2006 Del på Facebook Svart 21.April.2006 Men ikke saltvanns/salt-avvisende vel?Rikelig godt nok, i alle fall om der kommer litt mengder sjøvann. Vet ikke hvordan det er med litt lett sjøvannsdusj. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.