Jump to content

Legge båten på siden


Muhammed

Recommended Posts

Jeg skal begynne og jobbe under vannlinja på båten snart, har da tenkt og legge båten ned på siden. :smash:

For å legge den kontrolert ned og kunne få den opp på en grei måte har jeg tenkt og bruke en en slange til traktor eller lastebil som jeg blåser opp og slepper ut lufta til jeg har båten i ønsket høyde.

Noen som har erfaringer om dette? Noen son vet hvor jeg kan skaffe meg en slik slange i Kristiansand? Tenker selvfølgelig ikke på og kjøpe en ny slange. Kansje noen har en liggende. :flag:

Link to post
Share on other sites

...............har da tenkt og legge båten ned på siden. Noen som har erfaringer om dette?

Hei Dospen, - takk for sist.

Du kjenner i alle fall 3 ØMS'ere som ganske sikkert trør til. Det er bare å gi lyd.

Lykke til med "slangefangsten". :lol:

 

Mvh

Haber

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

Hei Dospen, - takk for sist.

Du kjenner i alle fall 3 ØMS'ere som ganske sikkert trør til. Det er bare å gi lyd.

Lykke til med "slangefangsten". :lol:

 

Mvh

Haber

Tenkte jeg skulle lage det til slik at jeg kunne legge båten fra side til side i en handvending, med slangemetoden er jeg selvhjelpen. Men det er godt å vite at man kan få litt hjelp hvis det trengs :flag:

 

Jeg tror ikke jeg hadde turt å bruke en slange.

Det kan fort ende med knall og fall.

Får du imidlertid tak i to-tre slike bags som brukes til å stemple last.

De tåler absolutt alt.

Tror det skal gå bra med slange bare man er obs på hvor man legger den og hva man støter imot. Bags hva er det? Og hvor kan jeg få tak i det? :confused:
Link to post
Share on other sites

Bags hva er det? Og hvor kan jeg få tak i det? :confused:

Luftfylte plastputer kledd med kraftig papp som brukes til å "stemple" last f.eks i containere og kasser. De finns nærmere enn du tror, jeg har et par bagger i box :lol: Nei det er ikke :drink: jeg mener. Jeg sender deg en IM.

 

Mvh

Haber

Redigert av Haber (see edit history)

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...