Jump to content

Bunnstoff fra Maritim

sol

Recommended Posts

:flag:

Hei

Jeg brukte Maritims eget selvpolerende bunnstoff i fjor.Dette er billig 133,- pr boks (0,75l)

Det ble imidlertid noe groe i løpet av sesongen,slik at jeg er litt i tvil om jeg skal satse på det i år.

Noen andre med erfaringer av dette stoffet??

Har hørt at det er produsert av Seajet,men er ikke sikker på om det stemmer

Hei

Har ikke prøvd nevnte produkt, men har idag selv kjøpt bunnstoff. Jotun Nonstopp. En skremmende opplevelse når det gjelder pris. Tok en runde for å sjekke pris. Høyeste pris 354kr for 0,75L. Ble kjøpt til 175 Kr for 0,75L.

Hvor er loggikken i dette?

Smaapala

Redigert av Smaapala (see edit history)

Maritim var svært så hemmelighetsfull på båtmessa på Lillestrøm og fortalte gledelig at

bunnstoffet de solgte var produsert av en stor, anerkjent, internasjonal bunnstoff-produsent,

men de hadde ikke lov til å fortelle hvem dette var.

Er det flere som kan bekrefte at denne produsenten også lager SeaJet?

Har nå snakka med folk som har brukt dette en stund , og som også påstår at det er det samme som seajet stoffet . 2 av dem jeg snakker daglig med har /bruker dette og er meget fornøyd . Han ene bruker båten veldig lite og ligger i samme havna som meg , da han tok båten sist høst så var det lite eller ingen ting under . Har selv brukt seajet hele tiden , nå trur jeg det blir Maritim stoffet til 100 kroner mindre pr box .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Maritim var svært så hemmelighetsfull på båtmessa på Lillestrøm og fortalte gledelig at

bunnstoffet de solgte var produsert av en stor, anerkjent, internasjonal bunnstoff-produsent, men de hadde ikke lov til å fortelle hvem dette var.

Er det flere som kan bekrefte at denne produsenten også lager SeaJet?

Er det lov å selge noe som helst innenfor EØS-området uten å kunne oppgi hvem som har laget produktet, dersom noen spør?

, nå trur jeg det blir Maritim stoffet til 100 kroner mindre pr box .

Det er vel det som er et sentralt poeng:

Dersom samme produsent produserer samme bunnstoff, i to versjoner,

men hvor den ene leverandøren selger vesentlig billigere,

ønsker vel mange av oss å kjøpe den billigste, likeverdige varianten?

joint venture er det Proffe navnet. Det er derfor Biltema kan selge Bilstein støtdempere, at Siemens & Bosch er akkurat de samme hvitevarene, at Citroen Berlingo og Peugeot Partner er akkurat samme bilen, at Atlas Copco og Milwakee elektroverktøy er helt dønn like, at Gaupen Hestehengere heter Värmlandsvagnen i Sverige, at Gilde kjøttvarer heter Slakterns på OBS osv osv osv.

Jo større volum, jo lavere pris. Identiske produkter, tappet på to ulike bokser, solgt til to ulike deler av markedet ( De som vil ha merkevare, og de som vil ha lav pris ) gir stort totalt volum, og større fortjeneste.

I hvilken grad Maritim Bunnstoff er laget av Seajet fabrikken aner jeg ingenting om. Det som er helt klart, er at det ikke er laget av Maritim selv..

Suzuki

No boat needed..

Ang. billige bunnstofftyper, her er flere typer, bl.a. Europris, Biltema og Maritim, flere? - er det mulig å samle noen erfariger på disse?

Når det gjelder, Seajet - her er også flere typer, jeg har best erfaring med 033Shogun, som jeg her brukt i mange år. Seajet har hevdet seg bra i tester mener jeg.

Er det lov å selge noe som helst innenfor EØS-området uten å kunne oppgi hvem som har laget produktet, dersom noen spør?

JA...

Det eneste er at det er lovpålagt å opplyse om hvilke land varen har blitt produsert i.

Ett exempel jeg fant i kjøleskapet, er pølsene fra euroshopper som er veldig gode og veldig billige. eneste som står der er at de er "produsert i norge for ica"

Det er de samme reglene som gjeller (kun hvilke land det er produsert i) om det er mat eller bunnstoff...

Redigert av Zikk Zakk (see edit history)

Jeg våger den påstand at det er lokale forhold som lys, temperatur og næring som bestemmer hvor mye groe det blir på båten.

Hvorvidt man kjøper bunnstoff til NOK 400 eller NOK 100 pr. boks betyr ikke det bøss.

Kommer det en tilstrekkelig tett stim med skjælru svømmende, så vill noen av dem feste seg, uansett bruk av stoff A eller B.

Store Norske Kullseilingskompani.

joint venture er det Proffe navnet. Det er derfor Biltema kan selge Bilstein støtdempere, at Siemens & Bosch er akkurat de samme hvitevarene

Hm, i min bransje kalles dette OEM (Original Equiment Manufacturer) eller Private Label når noen selger under eget merke. Joint Venture er vel når produsenter utvikler sammen og/eller investerer sammen?

Uansett, båten min er med Hempel fra innerst til ytterst, er det noe lurt å blande produsenter / system?

Drevene sliter jeg ofte med groe, men ifjor brukte jeg Volvo spray, den funka bra.

Redigert av Ingar (see edit history)

Microship

"Båt er bedre investering enn aksjer"

Ang. billige bunnstofftyper, her er flere typer, bl.a. Europris, Biltema og Maritim, flere? - er det mulig å samle noen erfariger på disse?

Jeg har brukt Biltemas bunnstoff i flere år og er veldig fornøyd. I fjor ble båten av forskjellige årsaker lite brukt, men den var vlikevel nesten fri for groing. Det som var av groing var på propelleren, svingeren til ekkoloddet og på propellen for knopmåleren. Disse var ikke stoffet. Jeg kommer til å stoffe med Biltema i år igjen! :flag:

Fra Biltema

Bilde

Bunnstoff

Kopperbasert, slipefri bunnstoff for plast og tre, ikke for båter av aluminium. Gode antigroegenskaper. Innhold: 1 liter, holder til 7,5 m2.

Art nr Pris Antall

Rød 36-350 159,00 kr

Blå 36-351 159,00 kr

Sort 36-352 159,00 kr

Hvit 36-349 159,00 kr

Har de (Biltema) selvpolerende?

Ikke i følge katalogen, finner det heller ikke på hjemmesidene deres, men de har sesongvarer og mener at det har vært nevnt av andre at de også har selvpolerende?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...