Jump to content

Maritim etablerer butikk i Bergen


Gnisten

Recommended Posts

Jo det er det, rotete/uoversiktlig butikk, sjelden noen som gidder å hjelpe deg uoppfordret, elendige kunnskaper om et av Garmin`s mest solgte produkter og å mangle 6x10 meter presenning midt i opplagssesongen?

Jeg gidder ikke Slependen mer iallefall, enda jeg kjøpte en Zodiac bl.a. rett før de byttet fra Watski til Maritim.

 

Slependen var vel et prakteksemplar på hvordan du ikke skal åpne ny butikk, i et eneste stort rotehus.

Hjelper lite om det kommer seg litt den 3. sesongen, mange av kundene er borte for godt.

 

Får håpe driveren i Bergen er driftigere.

mvh

 

Barsk II :confused::sailing:

Jeg må si att de har vært flinke på Slependen, Har full forståelse for att det kan bli litt kaotisk i en start fase når man går fra en liten lokal butikk til en stor butikk med kunder fra hele landet.

 

Jeg har fåt kjempe service på slependen. Kansje det har noe med din måte å oppføre deg på barsk 11.?..

 

Seiler 40

Link to post
Share on other sites

Ypperlig! Kanskje de faktisk får parkeringsplass også? En del andre båtbutikker i Bergen er jo umulig å komme til uten nettopp båt.

 

Parkeringsplass i Bergen setrum, det ville blitt MYE STØRRE enn at Maritim åpner butikk her...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Nå har man jo båt, er derfor man trenger båtbutikker. Men åpningstidene er ikke tilpasset noe som helst. Minner om de tider alt stengte fire bortsett fra torsdag da man kunne handle til syv. :smiley:

Uansett kan man jo alltids holde seg til den enkle løsningen, bruke nettet og hente varene hos den lokale matpusheren :smiley:

Link to post
Share on other sites

Men åpningstidene er ikke tilpasset noe som helst.

Det er to plasser utenom bensinstasjonen som har svært tøffe åpningstider: Nemo (dykkeutstyr) som har åpent alle dager untatt 17. mai og Ikea som har åpent til 22. hver dag (hverdag). Har ved flere anledninger medført at jeg kunne handle der siden jeg kunne kombinere flere ting...
Link to post
Share on other sites

............., mange av kundene er borte for godt.

Barsk II :confused::sailing:

Vet ikke om jeg er borte for godt, men tilhører samme kategori som Barsk II. Var innom i Arendal en tur midt på sommeren for et par år siden og det var helt bortkastet! Masse mennesker, ingen hjelp å få, vanskelig å finne det man var på jakt etter, mye kurante varer var utsolgt. Husker jeg tenkte at så stor og fin brosjyre og så liten og tufsete butikk - aldri vært tilbake siden, men kjører forbi tre/fire ganger i året!

 

Åpningen på Slependen var enda værre. Etter to besøk ga jeg opp og har ikke vært tilbake siden. Ingen tvil om at prisene hos andre har blitt justert ned som en konsekvens av at Maritim åpnet på Slependen, men en misfornøyd kunde forteller "sin" historie til minst ti andre og da har man et stykke arbeid foran seg for å (gjen)vinne den tillit man ønsker i markedet!

 

Har gjort en del nødvendige (tja, litt både og!) innkjøp allerede og da kjørte jeg forbi Maritim og rett til Seasea - angrer ikke på det, god service, gode priser, oversiktlig butikk, enkel parkering - ja hva mer kan man forlange?

 

Håper at Maritim klarer å reise seg for som kunde ønsker jeg mange butikker som konkurrerer om min gunst, og lommebok, ved stort vareutvalg til lave priser og med engasjert og kunnskapsrik bemanning! :yesnod:

 

Vi får se (etter hvert!)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg venter i spenning på et svar.....

 

mvh.

 

Barsk II :confused::confused:

Skal innrømme att jeg har lite grunnlag for å uttale meg om din oppførsel, men folk har tendens til å behandle andre, som andre behandler de.. Smiler man til Verden, så smiler den til deg... Om dette er riktig i det tilfelle kan jeg ikke si for mye om, det kan jo være att jeg har fått hjelp av andre annsatte en deg

 

Skal si meg enig i att det har vært litt lite varer i hyllene, og kaotisk til tider, men jeg synes de som har gitt meg hjelp, har vært kunskapsrike ,og service innstillte...

 

Seiler 40

:flag::flag:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

LK6647 og jeg har prøvegått butikken i dag. Butikken ligger greit til i Damsgårdsveien, men med veldig begrenset parkering. Den lille plassen som er foran inngangen er gratis - oppsiktsvekkende nok i denne parkeringsfiendtlige byen. Plass til 10-12 biler, så det kan lønne seg å komme til ukurante tider. Glem gateparkering.

 

Går an å komme dit med båt, Frydenbø marina har en fuelkai like under vinduene til Maritim.

 

Så selve butikken - oversiktlig nok - reolene gikk ikke høyere enn at man kunne se hva som var på øverste hylle. Beklageligvis var det svært mange tomme hyller, betjeningen påpekte at ikke alle varene var kommet - det kom noe hele tiden, sa de.

 

Betjeningen var tilstede, de kom og hjalp uten at vi måtte ta frem hakapikken og jakte på de. Noen var litt svake på kunnskap om sortimentet - men det vil nok bedre seg etter hvert.

 

Åpningstilbudene - kan ikke si jeg bet meg merke i noe spesielt, men jeg sopte med meg en Fladen flyte- og varmedress til nihundre og noenognitti - grei pris.

 

Det beste for meg med en slik butikk er at jeg kan ta ting og tang i øye- og fingersyn. I en nettbutikk er ikke dette så greit bestandig. Så da ble det et kompass med hjem i posen, nettopp av den grunn.

 

Hvit dame ble også servert (du gikk for tidlig, LK6647!).

 

For de som ikke har vært ennå, det kan kanskje være verdt å drøye litt - åpningstilbudene varer helt til 8 juli. Og forhåpentligvis er hyllene velfylte.

 

Mvh,

Kjell.

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Var innom butikken igår, og kunne ikke si at tilbudene var av det spennende slaget. Men endte opp med å bruke 1000lappen der for det. Så også at Origo 4000 var betraktelig dyrere der enn på seasea.

Parkerte på nedsiden med båtene, og gikk opp via Frydenbø butikken. Bare et lite tips :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Skal "lide" meg gjennom et par døgn på Hotell Norge i Bergen fra i morgen av og noe må man jo finne på i Bergen.. Tar det lang tid å spassere fra Torgallmeninngen og til Maritim... Tilbake blir det nok drosjebil antar med alle duppedingsene

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tar vel kanskje en knapp halvtime å gå det stykket. Ellers finner du en buss som skal til laksevaag.

 

Ha dog god tid...hver minste skrue skal inn i kassen med riktig strekkode og det kan ta litt tid i den sjappa. Ligger også noen båtsjapper i C. Sundtsgate som er nærmere hotellet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...