Jump to content

båtkjøp


jan

Recommended Posts

Hei..vet ikke hvorfor jeg sitter her å skriver men er vel en blanding av skuffelse og sinne! :eek:..solgte båten min i første del av ferien..vi har gått og kikka etter en større båt med diselmotor og soveplass til min.4,har ringt og kikka på noen..men liksom ikke vært noe av intresse..da vi hadde satt visse kriterier.gleden var derfor stor da jeg fant en båt på finn.no..den var akkurat rett under max.prisen jeg hadde satt.og alt stemte ellers..var dog så tøff at jeg sa til selger over tlf..at den båten tar jeg..med forbehold om opplysninger å bilder lyver..ble enig med selger at jeg skulle komme ned neste dag..vi reiste glotidlig i dag..til kristiandsand..alt stemte etter jeg hadde undersøkt båten,sa igjen ok...vi tar båten :seeya:,men plutslig sa han at kona ikke ville selge.. :sad:..men ring meg til mandag så skulle han overtale henne..herregud her hadde jeg kjørt 430km!!!!!!!!..så sier han det nå!!!!!..ok ble enige om at jeg skulle ringe mandag,han sa at da er det nok i orden..(kona var overtalt)kom hjem igjen gikk inn på finn.no .der hadde han forandra på annonsa..lagt på kjøpesummen med 50000!!!..slå den!!!mens jeg var på vei ned til han!!!Ringte tvert til han å lurte på hva det var..kom en masse svada om kona,datakunnskap(hadde prøvd å slette men hadde visst med ett uhell fått øka prisen i stede)...ergo holdt for narr hele veien. :smiley:..grunn til å være sint å skuffet?..skal telle til ti etterpå :eek:..hilsen jan fortsatt skuteløs

Link to post
Share on other sites

Trist å høre slike historier.  Karen jeg kjøpte min båt av fikk bud på 50K mer en det jeg hadde fått tilslaget på 3 timer etter at vi hadde fått tilslaget.  Men han sto ved sitt ord.    Kanskje noe med at vi allerede hadde satt inn håndpenger til han 172 timme etter at vi muntlig fikk tilsalget??

 

Da vi solgte vår båt, skjedde samme greiene:bud på mer enn det vi hadde allerede akseptert, men vi holdt ord til karen som allerede hadde betalt oss håndpenger.

 

Så du har tydligvis funet et råttent egg  :seeya:

 

Lykke til videre med båtleting :smiley:

 

 

Erik

p.s hvilket Finn gjenstandsnr ??

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hmm...

 

Ville ikke under noen omstendighet handlet med en som oppfører seg på den måten. Tror du skal være glad du ikke kjøpte den. Hvordan selgeren opptrer har veldig mye å si når man skal kjøpe noe brukt - uansett om det er en båt eller andre ting.

 

Det er vel bare å glemme hele greia og fortsette jakten på båt. Lykke til

 

:smiley:

Link to post
Share on other sites

Kjedelig å få falske forhåpninger.

 

Vi var borti noe lignende for 1 1/2 år siden når vi skulle kjøpe båt.

 

Avtalte tidspunkt med selgeren i Sandefjord for å se båten.

Når vi kom ned mumlet han litt om at sønnen kanskje ville ha den.

Allikevel så viste han oss den, og vi sa at vi ønsker båten for forlangende sum.

Da måtte han prate med sønnen som var bortreist i 2 dager.

 

Han ringte iallefall 2 dager senere........ gjett svaret...

 

Jeg mener at en annonse også forplikter.

 

Vi lærte at det å se etter båt kan ta tid.

(vi kjørte Oslo-Arendal-Oslo på en kveld, og det selger hadde sagt ikke stemte særlig overens med virkeligheten. Forøvrig en båt som jeg advarte mot her for 2 mnd. siden, da "ny" eier skulle selge den min. 30` dyrere)

 

Lykke til Jan, ha litt tålmodighet.

 

 

mvh

 

Barsk 1 :smiley:

Link to post
Share on other sites

GOD morgen alle sammen,sovet godt her..fått det litt mer på avstand :wink:..vil ikke henge ut en person her men båten var temmelig lik din skarpnes9100 :smiley:..og båten likte jeg ja,han sletta anonnsa rett etter jeg hadde ringt han (kunnskap om data var ok da visst)ja syns og at ei anonnse forplikter litt,men er jo opp til eier og da,men da må de spille med åpne kort og ikke prøve å lyve..ble jo en dag bortkasta på en måte..fordi om kristiansand er en veldig fin by :yesnod:..solgte min båt på finn.no..fikk fort respons i min første ferieuke,han sa han tok den..jeg syns det gikk fort..tenkte oi nå har jeg ikke båt sisste 14 dg..men ville ikke under noen omstendighet holdt kjøper for narr og sagt masse viss vass,han fikk den med en gang for summen,forøverig en hyggelig kar,og grei handel..prøve å ha litt is i magen ser utover høsten..satser på neste vår med ny skute :seeya:..fra Jan

Link to post
Share on other sites

En annonse forplikter vel - men det går jo an å ta forbehold at den vurderes solgt?Kan være mange grunner til at dette vurderes,Teste prisnivået etc.Men å la en stakkar kjøre 430 km når en er så usikker er bare tull.

Det er ikke bare useriøse selgere-det er useriøse kjøpere også.For noen år siden så solgte vi en Saga 25T,annosert pris var 245 000.Var flere interesserte kjøpere som var å så,men de "hadde bare 165 000". :rolleyes:Så da håpet de visst at vi skulle mykne om hjerterota og gi dem båten virket det som.Var 3 stykker som opererte sånn,det rare vare at alle 3 kom fra samme området så muligens de opererte sånn for å presse pris?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...