D Thomas Startet 1.April.2006 Del på Facebook Startet 1.April.2006 Til min store ergelse tok jeg av vinter presseningen idag. Oppdaget nå at det blå yamarin skroget hadde masse hvite striper etter fjordårets sessong. Tok til med å vaske for så å rubbe ned med Hempel Grovkornet rubbing. Dette ble ikke særlig vellykket da jeg ikke fikk bort særlig med riper. Bruker poleringsmaskin og har et del år på nakken med bruk av denne. Angrer nå på at jeg kjøpte blått skrog da det er så lite brukervennlig. Må nok dra til en yamarin forhandler og kjøper et rep kitt med lakk så får jeg ta tolmodigheten til hjelp og sitte å flekke i ripene. Noen som har bedre forslag eller har erfaringer med blått eller mørkt skrog? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 1.April.2006 Del på Facebook Svart 1.April.2006 Se om du kan finne noe i en tidligere tråd Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
REM Svart 1.April.2006 Del på Facebook Svart 1.April.2006 Til min store ergelse tok jeg av vinter presseningen idag. Oppdaget nå at det blå yamarin skroget hadde masse hvite striper etter fjordårets sessong.Salgsgimmicket med blå skrogsider har de fleste båtprodusenter etterhvert forlatt. Det ble akkurat den floppen menge spådde, ala de kreative orange og grønne interiørfargene vi så på 70 og -80 tallet. Se forøvrig denne tråden fra posting 20 og utover. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
D Thomas Svart 1.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2006 rem: Ja det kan jeg tenke meg! Helt ubrukelig! Fint å se på men helt totalt sjangseløst. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 2.April.2006 Del på Facebook Svart 2.April.2006 De som husker eldre utgaver av Scand Baltic erindrer sikkert det svarte akterspeilet. På svar fra Baardsen hos Scand om hvorfor man på akterspeilet ikke kunne bruke det vanlige "hvite" som ellers på båten var svaret: "Kundene vil ha det". Bakgrunnen til spørsmålet var ganske mange av oss Baltic-eiere som tilbrakte atskillige timer til ekstra polering av akterspeilet for å hindre at det skulle se matt ut. Men til kortvarig glede. Løsningen enkelte valgte var å lakkere akterskroget påny. Jeg valgte en mer dramatisk metode: solgte båten, selv om det var en trivelig familiebåt. Når det gjelder blått skog har Nor-West i flere år levert endel av sine båter med denne fargen, men informerer potensielle kunder om at denne fargen krever mye ektraarbeid. Det hjelper vel ikke så mye å gi nye båteiere råd om å kjøpe "hvit" skrog, når de private preferansene går i andre retninger. Familien har nå kjøpt båt hvor markedsføringen var med blått skrog, I USA har den blitt populær med rødt skrog, men vi valgte hvitt skrog. Så får vi se om vi trives med det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.