Jump to content

1. april - Båtsesongen er igang


bliss X

Recommended Posts

De er i gang her i Moss også. Snakket med noen som hadde vært utpå i går. Knallvær og nesten vindstille.

Det eneste problemet nå er drivisen. Det er STORE isflak i drift, så en må holde god utkikk.

 

Etter nattens lille snøfall, kan det se ut til at været blir bedre nå. +3 grader og snøen smelter. Snart kommer sikkert solen fram igjen. :cool:

Link to post
Share on other sites

Det snør her også :headbang:

Men ..

 

Jeg er ikke så opptatt av å komme ut på sjøen. Det viktigste er å bli kvitt burkaen og vite at båten er sjødyktig og kan brukes. En burkabåt med vinterkonservert motor er liksom ikke en båt, men en gjenstand under oppbevaring. Nå føler jeg at jeg har båt igjen :flag:

Link to post
Share on other sites

:smiley:

 

Kommer nettop tilbake fra en deilig tur på fjorden i dag.

 

Alt fungerer.

 

Nybakte boller og kakao. Ble ikke fisk i dag men fikk vasket krokene.

 

Nå er Frognerkilen nesten isfri.

 

Blir vask og polering når sjansen byr seg.

 

Båten skal opp for stoffing og nye anoder i mai/juni.

 

Hilsen Harald L

Trude III

Link to post
Share on other sites

Vi var ute 1. april. Hadde en flott seiltur i indre oslofjord, trivelig å se hvordan byen våkner så fort sola titter fram. Var ikke mye vind, men nok til å seile og slappe av og drikke øl... Avsluttet med grilling på brygga når vi kom inn igjen. Absolutt en deilig dag... Gleder meg til sola neste gang sola titter frem...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...