Jump to content

1. april - Båtsesongen er igang

bliss X

Recommended Posts

Fikk vasket, polert og vokset hele båten i går :flag: , var litt i tvil om det gikk bra i 5-6pluss men det var ingen problem. Brukte Hempel custom polish og toppet med hempel hard wax så nå skinner det bra. MEN! Da jeg våknet i dag så snør det :headbang:

De er i gang her i Moss også. Snakket med noen som hadde vært utpå i går. Knallvær og nesten vindstille.

Det eneste problemet nå er drivisen. Det er STORE isflak i drift, så en må holde god utkikk.

Etter nattens lille snøfall, kan det se ut til at været blir bedre nå. +3 grader og snøen smelter. Snart kommer sikkert solen fram igjen. :cool:

Det snør her også :headbang:

Men ..

Jeg er ikke så opptatt av å komme ut på sjøen. Det viktigste er å bli kvitt burkaen og vite at båten er sjødyktig og kan brukes. En burkabåt med vinterkonservert motor er liksom ikke en båt, men en gjenstand under oppbevaring. Nå føler jeg at jeg har båt igjen :flag:

:smiley:

Kommer nettop tilbake fra en deilig tur på fjorden i dag.

Alt fungerer.

Nybakte boller og kakao. Ble ikke fisk i dag men fikk vasket krokene.

Nå er Frognerkilen nesten isfri.

Blir vask og polering når sjansen byr seg.

Båten skal opp for stoffing og nye anoder i mai/juni.

Hilsen Harald L

Trude III

Vi var ute 1. april. Hadde en flott seiltur i indre oslofjord, trivelig å se hvordan byen våkner så fort sola titter fram. Var ikke mye vind, men nok til å seile og slappe av og drikke øl... Avsluttet med grilling på brygga når vi kom inn igjen. Absolutt en deilig dag... Gleder meg til sola neste gang sola titter frem...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...