Jump to content

Simrad CP33 Plotter


avmønstret5

Recommended Posts

Da jeg fikk Simrad CX 44 i vår Nidelv 300 stod det MAX kart i plotteren. Etter noen ukers bruk nyttet jeg til NT+ og det foretrekker jeg så langt. Går mye raskere på plotteren og jeg er ikke så opptatt av info om flyplasser og kinoer når jeg er på vannet :wink: 3D funksjonene i MAX får du ikke utnyttet på noen Simrad plotter i dag.

 

Jeg spurte Simrad på messa om hva de anbefalte. To ganger spurte jeg ulike personer. Begge svarte NT+ fordi MAX går for sakte, selv på CX 44. De svarte litt svevende at det muligens kom en ny serie som ville fungere med MAX kart.

 

Så jeg kommer til å kjøre NT+ en god stund fremover, og det kommer jeg til å være fornøyd med

Link to post
Share on other sites

I sommer var vi sørover til Tyskland og mitt kart gikk til Øresund. Da jeg skulle prøve å saffe meg et som gikk videre sørover forstod jeg det slik her gjalt bare MAX kart.

Det gikk for øvrig greit med vanlige sjøkart, men en blir jo forvent :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hm, ser ut til at NT+ nr 6 ville ha dekket mitt behov. Kanskje hadde han bare MAX på lager, dansker kan være litt lure :wink:

Men fremdeles er jeg litt i stuss - madamen og jeg har tenkt å bevege oss ned mot varmere strøk i 2007, og kartene ser ut til å "bare" dekke Nord Europa. Kan det stemme?

Link to post
Share on other sites

Kanskje hadde han bare MAX på lager, dansker kan være litt lure :wink:

MAX kartene er jo litt dyrere enn NT+ kartene. Men hadde han tilgang til kartdatabasen til C-map og brikker så prøvde han nok seg på en dansk en ja. Man lagerer ikke ferdig kartbrikker - man har tomme kartbrikker, og tilgang til oppdaterte kart over internett, så lagres kartet på brikkene når kunden venter. Dermed sikrer man seg alltid oppdaterte kart
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...