RLWI Startet 3.April.2006 Del på Facebook Startet 3.April.2006 Hei. Har tatt opp båten for vårpuss og skulle bl.a. hatt et nytt sett med sinkanoder til mitt Aplha 1 drev. Har sett i katalogen til Maritim, men der er det ingenting for detter drevet. Så jeg trenger da hjelp til følgende: Er det noen som vet om noen nettsteder der en kan sende etter dette til en "fornuftig pris" ? På forhand takk, og lykke til med vårpussen. Noen plasser er det kanskje fortsatt snø men det går i alle fall mot lysere tider. Mvh RLWI Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Hei. Prøv her http://www.eurofritid.com/ De har også sett. Liker selv ikke å bytte viktige originaldeler med noe jeg ikke kjenner men... Børre Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Kjøpte anoder (alumimium) til mitt B2 fra Eurofritid i fjor, og kjøpte nye der i år. Anodene virker. Dersom du kan ta en tusenlapp og pælme i peisen er muligens båtliv noe for deg... Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Birchwood 320 Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Kjøpte anoder (alumimium) til mitt B2 fra Eurofritid i fjor, og kjøpte nye der i år. Anodene virker. Dersom du kan ta en tusenlapp og pælme i peisen er muligens båtliv noe for deg... Alpha one skal vel ikke ha alu anoder men zink.. Kjøp i usa. Kjempe greie folk i usa Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Whistler Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 (redigert) Alu eller zink spiller ingen rolle. Alle nye drev leveres med aluanoder. servicebulletin Redigert 3.April.2006 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
microship Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 (redigert) Hei, alu eller zinc? Er ikke dette offeranoder da? Husker fra kjemien (?) at det var noe med galvanisk potensialforskjell i materialer. . Men det er mange år siden, så husker kanskje litt dårlig? Uansett kan det vel ikke være det samme hva du skrur på. Etter hva jeg har sett er det forskjell på saltvann og ferksvann også (magnesium i ferskvann, sink i saltvann?) Redigert 3.April.2006 av eslettha (see edit history) Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Whistler Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Burde kanskje presisert. Om du setter på alu eller zinkanoder i saltvann spiller ingen rolle for meg. Jeg bruker aluanoder. Mercruiser anbefaler alu til saltvann og magnesium til ferskvann. (noe som for øvrig står i servicebulletinen det var linket til) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
microship Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Hm, hva skjer på Volvo fronten? Har DP290 drev og skal skifte anoder. Sitér dette innlegget Microship "Båt er bedre investering enn aksjer" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.