marius Startet 3.April.2006 Del på Facebook Startet 3.April.2006 Hei alle sammen , jeg vet at dette temaet er grundig omtalt tidligere men det er allikevel noen punkt jeg håper noen kan forklare meg. Jeg har nettopp kjøpt meg en Saga 26 Ls med en 105 Hk Yanmar , og siden båten er 9 år gammel bør jeg da sjekke om motorfestene har seget litt med årene ? Jeg har rettet motoren i min tidligere båt og det var grei skuring,men det var jo mye mindre det da. Det jeg er usikker på er dette med å sjekke mot hylserøret når justeringen skal foretas når båten ligger på vannet , jeg greier ikke forstå hvordan jeg kan sjekke dette da. Akkurat selve målingen med søkeblad på flensene er jo greit og møysommelig arbeid , og jeg regner med at sideveis justering ikke er nødvendig. Et annet spørsmål er at der jeg er vant med å ha en fettsmurt pakkboks så har denne båten en gummihylse som ser ut til å være en Volvosak , bruksanvisningen sier at den skal smøres med fett en gang om året og at etter sjøsetting skal man klemme på denne gummibelgen til det kommer vann utav den . Noen som har vært borti denne typen tetting?? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
avmønstret5 Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Godt spørsmål, jeg henger meg på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skipper Worse Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 gummihylse som ser ut til å være en Volvosak "Volvo-kondomen", angivelig nesten vedlikeholdsfri. Trekk forhuden bakover til det tyter ut litt vann, så er alt i orden. Opprettingen av maskineriet kan Havgaaaaaaaaaapet hjelpe med. Han har noen geniale løsninger på akkurat det. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.