JonnyBoy Startet 3.April.2006 Del på Facebook Startet 3.April.2006 La akkurat merke til en ting jeg ikke har tenkt på før: Gjennomføringen for ventilering av gasstanken kommer ut under vannlinjen? Dette kan vel ikke være riktig? I mitt lyse, men forholdsvis enkle hode, forekommer det meg at en eventuell gasslekasje ikke kan dreneres dersom utløpet ligger 5 cm under vannspeilet. Regner jo med at gass tross alt er lettere enn vann, eller hur? Sikkert et motorbytte en gang i tiden som har medført dette. Må nemlig løfte vannlinjen en god del på hekken i våres, så den ekstra tyngen har nok medført at gjennomføringen gikk fra å ligge akkurat i vannlinjen, til å ligge akkurat under. Hvordan bør jeg blende det gamle hullet? Finnes det en gjennomføring jeg kan skru i, og blende på innsiden? Rekker nemlig ikke å gjøre noe plast-og-epoxy-greier, ettersom båten forhåpentligvis skal bunnsmøres til helgen, og sjøsettes til påske. Gode tips mottas med takk på jorden og belønning i himmelen Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Bitteliten Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Enig med deg - dette høres rart ut. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 3.April.2006 Del på Facebook Svart 3.April.2006 Finnes det en gjennomføring jeg kan skru i, og blende på innsiden?Om du ikke allerede har det så kan du bruke en vanlig messinggjennomføring. Og blindlokk på denne. Dette er vanlig båt-handelsvare. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.