Jump to content

Mitt livs største prosjekt

trd2000gt

Recommended Posts

Velkommen til Båtplassen trd2000gt. "Prosjekter" er alltid interessant. Gleder oss til å ta ditt i nærmere øyesyn etterhvert. :yesnod:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Velkommen til forumet og gratulerer med spennende prosjekt, må si det kreves pågangmot for en slik jobb..... Kom gjerne med flere detaljer og prosjektet ditt, vi er jo veldig nyskjerrig her vet du.... Kan jo hende jeg dropper innom en vakker dag også om det er ok.... oss bamblinger i mellom

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Hei og velkommen skal du være. Ved å pirre nysjerrigheten vår på denne måten er du nå moralsk forpliktet til å formidle, i bilder og ord, fremgangen i prosjektet ditt. Når du blir lat og ikke kommer videre på en stund, kommer du til å få små "spark bak" med krav om progresjon. Når du trenger hjelp vil du få mange gode råd og god hjelp. Og når du har gjort en god jobb kommer du til å få masse skryt!! Prosjekt-tråder er blandt de absolutt mest populære, bare se på tråden til Bastard3000. Det ser ut til å bli en linjelekker båt du skal trylle frem, og vi er nok alle intresserte i bakgrunnen til prosjektet, størrelse på ferdig skute, motorstørrelse, materialvalg, når du skal delta på BP treff med skuta osv. La oss på ta del i detaljene!

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Ja får vel skrive litt fakta om båten da. Den er 7960mm lang 2450mm bred byggd for montering av hekkagregat har ikke bestemt meg for åsen motor stølse ennå. har laget motorromet så det går med en v6er- v8biggklok hadde vert snadder med det siste alternativet. er konstruert til å gjøre opp mot 70 knop med nok hester da, er vel fonøyd hvis jeg får en 325hk v8 tenker jeg mest aktuelle alternativet. noen bilder til.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Hei igjen tokk noen bilder i dag jeg. satte på noen vindskjermer som viser ca. åsen det blir.

litt om verkstedet mitt det er 240m2 ligger 30meter fra huset der jeg bor. Begynner å bli bra med utstyr der å nå har tykkelsehøvel, avretter, båndag, splittsag og det meste av mindre maskiner. Har altid vert innterisert i å jobbe med treverk derfor har mange av sparepengene gått til utstyr. er der så ofte jeg har sjans. er jo bare å spørre om det skulle vere noe dere lurer på.

Bilde

Bilde

Hei igjen tokk noen bilder i dag jeg. satte på noen vindskjermer som viser ca. åsen det blir.

litt om verkstedet mitt det er 240m2 ligger 30meter fra huset der jeg bor. Begynner å bli bra med utstyr der å nå har tykkelsehøvel, avretter, båndag, splittsag og det meste av mindre maskiner. Har altid vert innterisert i å jobbe med treverk derfor har mange av sparepengene gått til utstyr.

Enig med deg når det gjelder bruk av penger, jeg har jo forstått at det er forskjell på hvor og hvordan folk inretter seg når de jobber med båt....

240 KVM?? Fy f.... blir litt missunnelig, selv om jeg skjønner at jeg har det greiere enn mamnge andre når jeg skal lage pussestøv og høvelspon. Er det en fjøs/låve du jobber i eller?

1/2-Geir :drink:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...