trd2000gt Startet 3.April.2006 Link til dette innlegget Startet 3.April.2006 Hei alle sammen. Kom inn på denne siden for et par dager siden virket ut som et veldig fint forum i grunn. Så måtte bare bli medlem her. Tenkte jeg skulle legge ut litt om båten min som jeg begynte på i september i 2005 legger ut noen bilder her tenkte jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Velkommen på BP, trd2000gt! Hvor ble bildene av?? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Velkommen til Båtplassen trd2000gt. "Prosjekter" er alltid interessant. Gleder oss til å ta ditt i nærmere øyesyn etterhvert. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
power Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Velkommen. Gleder meg til forsettelsen. BP har en spennende runaboat-prosjekt gående som du sikkert har tittet på? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Bitteliten Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 velkommen til forumet Ikke noe litet prosjekt du har der nei Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 (redigert) Imponerende prosjekt. Har du mer opplysninger om prosjektet, så som lengde, bredde etc. Og ikke minst hvor har du tegninger og planer fra etc. Artig at det er flere som er gærne nok til å bygge sin egen båt. Redigert 3.April.2006 av ok67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vannoverallt Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Tror jeg bare må innse at jeg aldri kommer til og gire i gang med prosjekter av denne størrelsen, men desto artigere er det og følge dere som gjør det Så stå på og hold oss oppdatert Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 (redigert) Blir spennende å se når du ferdig om en 14 dagers tid. Det ser kjempeflott ut Redigert 3.April.2006 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Brutus Svart 3.April.2006 Link til dette innlegget Svart 3.April.2006 Ja, det der ser ut som litt av en båt. Hvilken type båt blir det? Når det står Runaboat tenker jeg på blankpolerte Riva eller Dolvik båter i mahogny. Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Hei og velkommen Blir spennende å følge med videre her. Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Sinus_nor Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Pågangsmot har du. Hvilken type motorisering hat du tenkt på? Hvor fort går det? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Velkommen til forumet og gratulerer med spennende prosjekt, må si det kreves pågangmot for en slik jobb..... Kom gjerne med flere detaljer og prosjektet ditt, vi er jo veldig nyskjerrig her vet du.... Kan jo hende jeg dropper innom en vakker dag også om det er ok.... oss bamblinger i mellom Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hallaron Svart 4.April.2006 Link til dette innlegget Svart 4.April.2006 Hei og velkommen skal du være. Ved å pirre nysjerrigheten vår på denne måten er du nå moralsk forpliktet til å formidle, i bilder og ord, fremgangen i prosjektet ditt. Når du blir lat og ikke kommer videre på en stund, kommer du til å få små "spark bak" med krav om progresjon. Når du trenger hjelp vil du få mange gode råd og god hjelp. Og når du har gjort en god jobb kommer du til å få masse skryt!! Prosjekt-tråder er blandt de absolutt mest populære, bare se på tråden til Bastard3000. Det ser ut til å bli en linjelekker båt du skal trylle frem, og vi er nok alle intresserte i bakgrunnen til prosjektet, størrelse på ferdig skute, motorstørrelse, materialvalg, når du skal delta på BP treff med skuta osv. La oss på ta del i detaljene! Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
trd2000gt Svart 8.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2006 Ja får vel skrive litt fakta om båten da. Den er 7960mm lang 2450mm bred byggd for montering av hekkagregat har ikke bestemt meg for åsen motor stølse ennå. har laget motorromet så det går med en v6er- v8biggklok hadde vert snadder med det siste alternativet. er konstruert til å gjøre opp mot 70 knop med nok hester da, er vel fonøyd hvis jeg får en 325hk v8 tenker jeg mest aktuelle alternativet. noen bilder til. Sitér dette innlegget Link to post
hekta på båt Svart 8.April.2006 Link til dette innlegget Svart 8.April.2006 det var litt av et prosjekt med en v8 blir det fart på båten har du noe perspektiv på når den skal sjøsettes Sitér dette innlegget Link to post
Ketil M Svart 8.April.2006 Link til dette innlegget Svart 8.April.2006 Og jeg som sysler med tanken på en 10 foting fra GlenL som selvbygg Den dær er svær! ketil. Sitér dette innlegget Link to post
trd2000gt Svart 8.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2006 Blir nok ikke før til neste sommer er jeg redd, masse jobb dette. må ta det som det kommer skal vere morro å da, å da må man ikke ha noe press på seg. men det skal nok gå bra motivasjonen er der iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 8.April.2006 Link til dette innlegget Svart 8.April.2006 Litt av ett prosjekt du har begynt på her.... Gleder meg til å følge med videre. Fortsett å legge inn masse bilder. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Hallaron Svart 9.April.2006 Link til dette innlegget Svart 9.April.2006 jeg laget en tråd om arbeidsforhold og utstyr der man jobber med båten. Må si jeg blir nyskjerrig når jeg ser på bildene dine, ser ut til at du har flotte lokaler å jobbe i. Lyst til å si noe om hvor / hvordan du jobber ? Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
trd2000gt Svart 12.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2006 Hei igjen tokk noen bilder i dag jeg. satte på noen vindskjermer som viser ca. åsen det blir. litt om verkstedet mitt det er 240m2 ligger 30meter fra huset der jeg bor. Begynner å bli bra med utstyr der å nå har tykkelsehøvel, avretter, båndag, splittsag og det meste av mindre maskiner. Har altid vert innterisert i å jobbe med treverk derfor har mange av sparepengene gått til utstyr. er der så ofte jeg har sjans. er jo bare å spørre om det skulle vere noe dere lurer på. Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 12.April.2006 Link til dette innlegget Svart 12.April.2006 Imponerende prosjekt, hvor har du fått tegningene fra, eller har du konstruert den selv ? Sitér dette innlegget Link to post
trd2000gt Svart 12.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2006 har ikke tegninger til den har bare jiggen til den den er vel egentlig tegnet som en 23fot men har strekt den til 26fot. men har tegninger til en nesten lik, litt spinklere som jeg kjøpte på et båtbyggeri. har blitt mye studerig å grubbling de siste 7 måndene. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 12.April.2006 Link til dette innlegget Svart 12.April.2006 Hei igjen tokk noen bilder i dag jeg. satte på noen vindskjermer som viser ca. åsen det blir. litt om verkstedet mitt det er 240m2 ligger 30meter fra huset der jeg bor. Begynner å bli bra med utstyr der å nå har tykkelsehøvel, avretter, båndag, splittsag og det meste av mindre maskiner. Har altid vert innterisert i å jobbe med treverk derfor har mange av sparepengene gått til utstyr. Enig med deg når det gjelder bruk av penger, jeg har jo forstått at det er forskjell på hvor og hvordan folk inretter seg når de jobber med båt.... 240 KVM?? Fy f.... blir litt missunnelig, selv om jeg skjønner at jeg har det greiere enn mamnge andre når jeg skal lage pussestøv og høvelspon. Er det en fjøs/låve du jobber i eller? 1/2-Geir Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
trd2000gt Svart 12.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2006 ja var et fjøs røsket ut inredningen for noen år siden. må jo ha et varmt å tørt rom når man jobber med epoxy ting som skal forsegles bør jo vere tørket først. noen som har forslag til luftinntak til motorromet som monteres på siden? bør ver cromet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.