Bømlafjord Startet 4.April.2006 Del på Facebook Startet 4.April.2006 Fekk meg eit lite sjokk i dag da eg skulle bak i båten (Nimbus 3000) for å presse fett i styresnekka, oppdaga da at styrestaget var helt løst, såg litt rustvatn fra kula og tok lett i den, sto plutseligt med hele styrestaget i handa. Det eg da tenker er, hva om dette hadde skjedd når båten ligger i 25 knopp? Eg har jo drev på båten og vil jo tro at det da hadde blitt full sving? Om det er det som skjer burde det jo vert ein mekanisk lås på dette slik at drevet ikkje kom over i full sving uten at styresnekke fylgte etter. Synspunkter på dette? Trenger også tips om hvor eg kan få kjøpt ny kule. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 4.April.2006 Del på Facebook Svart 4.April.2006 Trodde slike kuler bare ble brukt på mindre påhengsmotorer. Man får dem i rustfritt, men det finnes også mer solide alternativer som ikke bruker kule. Sjekk i en båtforretning. Det går kanskje an å montere en vaier eller kjettingstump som ekstra sikring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.