Jump to content

Eberspächer X2, trenger dieselpumpe


2715e

Recommended Posts

Heisann

 

Lenge var jeg i paradis.....Som nevnt tidligere har jeg fått montert meg en dieselvarmer i båten.

Alt fungerte greit, helt til dieselpumpen tok kvelden...

 

Nå har jeg vært å prøvd å få bestilt en ny, men fikk den sørgelige beskjeden om at dieselpumpen til denne varmeren var gått ut av produksjon og kan ikke fremskaffes...

 

Så er det noen der ute som har en defekt varmer av type Eperspracher X2, men hvor pumpen er i orden.

 

Ville det vært fint om det gikk ann å få kjøpt den....

 

Det er for ille å kassere varmeren p.g.a ei lita pumpe... :headbang:

Link to post
Share on other sites

Stemmer det...

 

det er en liten mebranpumpe som blir styrt via impulser. Det heter vel egentlig doseringspumpe. Kan kanskje bruke en annen pumpe. Men da må den ha tilnærmet lik kapasitet. Det ville koste skjorta hvis jeg skulle levere inn varmeren på verksted å få de til å justere inn alt igjen..

Link to post
Share on other sites

nesten for synd å si det, men jeg hadde en X2 som var ødelagt, den gikk på skrothaugen før jul. Tipper det er en del av disse rundt omkring. Det er vel den gode gamle orange eberspacheren.

 

Mener at pumpen leverte mer en det som blir forbrendt siden den hadde returslange tilbake til tanken.

Link to post
Share on other sites

Hei Traust

 

Ja det er den gode gamle orange...

Synd å høre at du har skrotet den :cryin:

 

Men det var ingen retur fra min pumpe tilbake til tank, men kanskje det skulle vært da det kunne virke som om varmeren fikk for mye diesel akkurat i oppstarten...litt treg å få startet samt at den røyk godt.

Men da den var kommet skikkelig i gang var der omtrent ingen røyk å se..

Link to post
Share on other sites

Tror du f...an meg jeg ikke tapte budruden med 1 fattig euro :headbang:

 

Men hvis jeg er tålmodig så dukker det vel opp noe etterhvert....

Du må legge inn det størte beløpet du er villig til å betale vettu

Er det en som er en euro mer villig så er jo saken grei :wink:

 

Det kommer flere skal du se!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...