Jump to content

Finner ikke anoder på VP 41P


Fjordutsikt

Recommended Posts

Jeg kan ikke finne noen anoder i kjølerne på min VP 41P-motor, stemmer det? :eek:

Eller har jeg ikke sjekket godt nok :confused:

Hej boolle!

 

skriv opp ditt motornummer o ring en VP handlare så kollar dom i datorn......

 

jag har heller inga anoder i min motor VP MD31A....... :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

jag har heller inga anoder i min motor VP MD31A....... :smiley:

At du ikke lenger har anoder i din 31A motor må bero på at de er tæret opp for fler år siden Gunga :wink:

Spøk til side. Jeg hadde 31A motorer i en båt tidligere og de skulle ha 3 stk anoder så vidt jeg husker.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

At du ikke lenger har anoder i din 31A motor må bero på at de er tæret opp for fler år siden Gunga :wink:

Spøk til side. Jeg hadde 31A motorer i en båt tidligere og de skulle ha 3 stk anoder så vidt jeg husker.

stemmer, men 31A motorer efter '89 o noe spec motornummer har ikke längre anoder, men man

måste kolla med VP......höll själv på o leta ihjäl mig efter dessa 3 som skulle finnes der enl

instruksjonsboken så jag ringde.....

 

var oxo lite oroad...men dom svarade att dom har ser ingen täring alls i dessa motorer jmf med

sådana som skall ha anoder......

 

så nu har jag bara en på proppaxeln o en extra på skrovsidan..förbunden med till axelgenomföringen....betydligt billigare enn alla dessa små specialanoder :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Hmmm... gjelder det også 41A motorer etter 89 da.... tror jammen jeg må sjekke mine grønne i helgen...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg har selv en AQAD 31A og jeg lette høyt og lavt etter sinkpluggene til å begynne med. Den eneste jeg fant var den som sitter i lokket på varmeveksleren.

 

Jeg spurte Volvoverkstedet og han fortalte at originalt så var det en sinkplugg i oljekjøleren også, men hvis oljekjøleren hadde vært skiftet så er det ikke sinkplugger på den nye typen oljekjøler. Forskjellen på gammel og ny type er at den nye typen har gummislanger mens den gamle hadde kobberrør.

 

M.a.o. hvis du har en 31 A motor hvor alle kjølerne er skiftet og kobberrørene er byttet ut med det nye slangesettet som Volvo selger så er det nok ingen sinkplugger på denne motoren.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jeg har en Kad 43 motor. En fyr jeg kom i prat med om båten min fortalte meg hvor viktig det var å skifte sinkanodene på motoren. Det førte til at jeg har lett og lett etter sinkanodene, men uten å finne dem i verken instruksjonsbok, verksdedsmanual eller på motoren. Etter å ha lest dette så går jeg ut fra at jeg kan slappe av med at disse anodene ikke eksisterer på min motor, eller...

Link to post
Share on other sites

Har en VP 70 A , finner ikke noe jeg heller ,men er bare å leite videre eller få en til å finne dem for meg . Bør kansje være noe på gearkassa også vel , ser dårlig ut der også .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...