Hygga Startet 6.April.2006 Del på Facebook Startet 6.April.2006 For høy vanntemperatur på min Yanmar 4-JHE blir varslet med alarm. Problemet akkurat nå er at alarmen går på hele tiden, selv når motoren og kjølevannet er kaldt. Hvordan finner jeg ut om giveren er ødelagt? Dersom giveren er ødelagt, bør jeg forandre på opplegget å montere en måler i tillegg til alarm? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 6.April.2006 Del på Facebook Svart 6.April.2006 Er dette temperaturen på sjøvannet i eksosen? Hvis føleren er ødelagt går gjerne alarmen når du skrur på tenningen, før du har startet motoren. Hvis den kommer på etterhvert bør du forsikre deg om at det ikke er noe som reduserer trykket på sjøvannet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.April.2006 Del på Facebook Svart 7.April.2006 Hei. Giveren på denne motoren sitter i termostathuset på ferskvannsiden. Den har åpen kontakt frem til en når en for høy temperatur, da lukker kontakten. Dermed skulle feilen nesten 100% ligge i selve giveren, brudd i ledningene skulle kun føre til at alarmen aldri går. Jeg ville skrudd ut giveren, koblet på et ohmmeter og sett om den da er åpen eller lukket. Så kan du ha den nedi en boks med vann og varme opp for å se når den gir kontakt. Ellers kan du finne komplett servicemanual i pdf-format på Sagaforumet, klikk på "Teknisk stoff" nederst til venstre på forsiden. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.