Jump to content

Groehindrende drevstoff


Annabeth

Recommended Posts

:seeya:

I min Windy 27CC har jeg en motor (CAD 43) med VOLVO Penta DP-A drev - 2000 mod.

Til nå har jeg benyttet et amerikansk stoff som var meget effektivt og dessuten helt usynlig.

Stoffet, som var på sprayboks, er nå forbudt og følgelig ikke i handelen lengre.

Er det noen som kan gi meg et tips om et stoff til derevet mitt som både er effektivt mot groe - og ikke er for "bunnstoffaktig".

Med det mener jeg at det bør være fargemessig nøytralt i forhold til drevet, samtidig som det er effektivt.

Link to post
Share on other sites

:smash: Jeg var på Maritime i Asker forleden, og der fant jeg ut at SeaJet`s spray ikke var helt klar, men kunne leveres i et par grå varianter pluss hvit. Men, når jeg kom hjem igjen fant jeg et, for meg, nytt produkt hos Herolt Andersen i Tønsberg. Produktet heter Drev og propellspray og produsert av Shipshape (SUPER SHAPE). Stoffet er helt klart og leveres på 500ml (netto)spraybokser. Betjeningen kunne ikke si noe om effektiviteten siden stoffet var nytt for dem også.

FRor interesserte kan en finne ut mer om stoffet på www.shipshape.nu. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde transparant drevspray på drevet første året (av ren forfengelighet! :yesnod: Det ser pent ut på land, men blir melkehvitt i sjøen), men erfarte at det hadde liten og ingen virkning (Hempel Mille). Snakket med Hempel på båtmessa i fjor om det og de sa at de hadde trukket det fra markedet p.gr.a dårlige egenskaper. Fikk imidlertid en boks grå drevspray av dem som funket noe bedre, men heller ikke den hold drevet helt groefritt. I år prøver jeg Sea Jet.

Link to post
Share on other sites

Topp erfaring med Hempel AluSafe, volvo penta grey. Brukte dette på min forrige båt. Fåes i små bokser for pålegging med pensel. Drevet ble rettnok gråfarget, men gro / rur var hos meg totalt fraværende. Unngår foreløpig å bruke dette på mitt sorte bravo drev....

Redigert av Petterøe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...