Jump to content

Oljemengde i styresnekke

skage

Recommended Posts

Skal nå etterfylle/kontrollere oljenivået i styrenekke på båten, husker ikke typebetegnelsen med det er på en Viksund 310 st. Utvendig og innvendig styr pos.

Oljetype er DTE 11 MOI, det jeg lurte på var hvor høyt opp oljenivået skal være. Det sitter en topp skrue på toppen av snekka. Skal det være olje helt opp eller bare litt nedi dær. :crazy:

Husk at oljen utvider seg ved stigende temperatur. Jeg har erfart at oljen har kommet ut gjennom luftehullet på varme sommerdager etter at jeg etterfylte ved lavere temperaturer.

Dersom styringen virker greit nå (dvs at det ikke er akutt behov for etterfylling) ville jeg ventet til en skikkelig varm sommerdag og da fylt opp til lufteskruen på den styresnekka som ligger høyest.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...