Jump to content

Størrelse på trimplan?


Baracuda

Recommended Posts

Jeg vet ikke om hva som er svakhetene ved interceptorene.

 

Jeg synes systemet ser svært interessant ut.

 

Dersom du ønsker tradisjonelt trimplaps anbefaler jeg Sleipners:

 

Lectrotab - Trimplan

 

Meget kraftige elektro-mekaniske trimplan som har en rekke fordeler:

 

• Enkle å montere – ca. halve tiden av hydrauliske

 

• Korrosjonsfrie

 

• Vedlikeholdsfrie

 

• 100% vanntette

 

• Skyve- og drakraft på 317 kg (2-3 ganger mer enn sammenlignbare hydrauliske)

 

• Opptar minimal plass inne i båten (kun kabler og panel)

 

• Ingen oljelekkasje fordi det ikke benyttes olje

 

• 5 års garanti

 

 

 

I tillegg har Lectrotab innebygget sikkerhet i «stopp og lås» konstruksjonen. Dette innebærer at planene automatisk låses i den stillingen de står i. Dette øker sikkerheten i og med at planene blir stående i stilling selv om man f.eks. skulle få et strømbrudd.

 

 

Jeg har benyttet Electrolab mye de siste 5 årene og har utelukkende positive erfaring.

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke om hva som er svakhetene ved interceptorene.

 

Jeg synes systemet ser svært interessant ut.

 

Dersom du ønsker tradisjonelt trimplaps anbefaler jeg Sleipners:

 

Lectrotab - Trimplan

 

Meget kraftige elektro-mekaniske trimplan som har en rekke fordeler:

 

• Enkle å montere – ca. halve tiden av hydrauliske

 

• Korrosjonsfrie

 

• Vedlikeholdsfrie

 

• 100% vanntette

 

• Skyve- og drakraft på 317 kg (2-3 ganger mer enn sammenlignbare hydrauliske)

 

• Opptar minimal plass inne i båten (kun kabler og panel)

 

• Ingen oljelekkasje fordi det ikke benyttes olje

 

• 5 års garanti

 

 

 

I tillegg har Lectrotab innebygget sikkerhet i «stopp og lås» konstruksjonen. Dette innebærer at planene automatisk låses i den stillingen de står i. Dette øker sikkerheten i og med at planene blir stående i stilling selv om man f.eks. skulle få et strømbrudd.

Jeg har benyttet Electrolab mye de siste 5 årene og har utelukkende positive erfaring.

Dette innlegget ligner da fælt på en annonse :eek: ????

Har selv ingen erfaring med disse såkalte interceptorene, men har i 20 år kjørt bennett elektrohydrauliske flaps på forskjellige båter med minimale problemer. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Dette innlegget ligner da fælt på en annonse :eek: ????

Har selv ingen erfaring med disse såkalte interceptorene, men har i 20 år kjørt bennett elektrohydrauliske flaps på forskjellige båter med minimale problemer. :smiley:

Beklager at innlegget var rotete satt opp.

 

Det hadde tre formål.

 

1. Jeg kjenner ikke til de negative opplysningene om interceptorene.

 

2. Opplysninger om mer tradisjonelle trimflaps som elektrohydrauliske, hvorav ett system selges av Sleipner, jeg burde selvfølgelig i tillegg til å vise sitatet fra katalogen med kursiv ha skrevet at kursiven var direkte sitat fra kastalogen.

 

3. Opplyse at jeg selv i flere år har kjørt problemfritt med elektrohydrauliske trimflaps.

 

 

Det er lett å bli litt for letvint når innleggene skrives.

Link to post
Share on other sites

Har sett litt på lenco og dem ser robust ut med knekte hjørner som nok vil stive dem opp mye. Så det står nok mellom Lenco eller Bennett. :flag:

Jeg har monyert QL sine hydraliske og disse har og knekte hjørner og virker veldig stive. Når det gjelder monterinen var denne veldig grei bortsett fra at jeg plagdes noe med å få det ene planet til å gå helt opp i nøytraø stilling. Det er den siste cdm opp jeg ikke får det og antar dette handler om luft. Dette har jeg slått meg til ro med foreløpig da båten er på land og er slik at hvis jeg legger litt press på så kommer de ditt de skall. Regner med at dette vil skje når båten kommer på sjøen og

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Kan jonkare gi typebetegnelsen på QLs trimflaps.

 

I utgangspunktet høres det ikke bra ut at det ene flapset ikke vil gå til øvre nøytrale posisjon.

 

Dette kan deg noe trim-vansker i høy fart.

 

Jeg vet ikke hvorledes skrogformen ser ut ved akterspeilet, men ideelt mener jeg å huske at bakparten på trimflapset i nøytral stilling skal stå 1 - 2 cm over forlengelseslinjen i forhold til bunnen nær akterspeilet.

Link to post
Share on other sites

Det er den siste 1cm det ikke vil opp, dette var mere til å starte med men eter lufting bedret det seg. Det er den siste cm over forlengelses linjen jeg ikke får opp. Forholdene for å lufre etc vil bli bedre når batteri og motor er innmontert. Det skal bare et svakt påtrykk under planet for at det skal komem helt opp

 

Nedenfor er artikel nummer hentet på www.drevia.se Trimplanene har jeg kjøpt brukt /ubrukt levert i orginal eske

 

41.102.001 24 V Enkla

 

41.102.008 18x11 enkla

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...