Jump to content

Advarsel: Virus i kundepost fra seatronic


Grunna

Recommended Posts

Ikke for å henge ut Seatronic, men for at eventuelle kunder som abonnerer på deres kundebrev skal slippe å bli infisert sender jeg denne advarselen.

 

Se opp for e-post fra kundepost-owner@seatronic.no med emne:

'kundepost fra seatronic your account ...'

denne meldingen inneholder viruset Mimail.A@mm, og dere bør ikke åpne meldingen.

dersom dere ikke har antivirusprogram som fikser det. SLETT MELDINGEN.

Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb

Link to post
Share on other sites

Ikke for å henge ut Seatronic,

Sannsynligheten for at Seatronic har noe som helst med viruset å gjøre er ganske minimal. Vet ikke helt hvordan dette virker men jeg har opplevd å få e-post med virus fra f.eks. "et _svært_uvanlig_fornavn@et_firma_han_aldri_har_jobbet_i". Det som kan se ut til å være avsender trenger slett ikke å være særlig reelt......... I emneteksten kan jo stå hva som helst.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg slettet disse e-postene, men etter det jeg så i farten var det ikke noe virus i e-posten, da vedlegget allerede var fjernet av Seatronics antivirus program. Det var altså bare advarselsteksten fra antivirusprogrammet som ble sendt til kundelisten.

 

Tror jeg.  :smiley:

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Det er Seatronic som sendte ut viruset, se http://www.seatronic.no

der de sier flg:

 

 

ADVARSEL! Virus på kundepostutsendelse

 

I løpet av natten/morgenkvisten i dag 05.08.2003

har vår leverandør av e-posttjenester blitt infisert av virus. Dette medførte ukontrollerte utsendelser av kundepost til alle våre abonnenter. Denne e-posten inneholder ett virus i form av et vedlegg. Dette vedlegget må ikke åpnes!!

E-posten må slettes med en gang!

Viruset heter: W32/Mimail.A@mm og er av typen worm.

Mer informasjon finner du på www.norman.no

Vår leverandør har forsikret oss at de arbeider på spreng med å få orden i problemet. Vi beklager alle problemer dette måtte medføre våre abonnenter!

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...