Jump to content

Advarsel: Virus i kundepost fra seatronic

Grunna

Recommended Posts

Ikke for å henge ut Seatronic, men for at eventuelle kunder som abonnerer på deres kundebrev skal slippe å bli infisert sender jeg denne advarselen.

Se opp for e-post fra kundepost-owner@seatronic.no med emne:

'kundepost fra seatronic your account ...'

denne meldingen inneholder viruset Mimail.A@mm, og dere bør ikke åpne meldingen.

dersom dere ikke har antivirusprogram som fikser det. SLETT MELDINGEN.

Mindre langkjølte soloseileres kortere langturklubb

Ikke for å henge ut Seatronic,

Sannsynligheten for at Seatronic har noe som helst med viruset å gjøre er ganske minimal. Vet ikke helt hvordan dette virker men jeg har opplevd å få e-post med virus fra f.eks. "et _svært_uvanlig_fornavn@et_firma_han_aldri_har_jobbet_i". Det som kan se ut til å være avsender trenger slett ikke å være særlig reelt......... I emneteksten kan jo stå hva som helst.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Nå har jeg slettet disse e-postene, men etter det jeg så i farten var det ikke noe virus i e-posten, da vedlegget allerede var fjernet av Seatronics antivirus program. Det var altså bare advarselsteksten fra antivirusprogrammet som ble sendt til kundelisten.

Tror jeg.  :smiley:

GeirKS

Det er Seatronic som sendte ut viruset, se http://www.seatronic.no

der de sier flg:

ADVARSEL! Virus på kundepostutsendelse

I løpet av natten/morgenkvisten i dag 05.08.2003

har vår leverandør av e-posttjenester blitt infisert av virus. Dette medførte ukontrollerte utsendelser av kundepost til alle våre abonnenter. Denne e-posten inneholder ett virus i form av et vedlegg. Dette vedlegget må ikke åpnes!!

E-posten må slettes med en gang!

Viruset heter: W32/Mimail.A@mm og er av typen worm.

Mer informasjon finner du på www.norman.no

Vår leverandør har forsikret oss at de arbeider på spreng med å få orden i problemet. Vi beklager alle problemer dette måtte medføre våre abonnenter!

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...