KjetilBN Startet 5.August.2003 Del på Facebook Startet 5.August.2003 Noen som har kjennskap til båttypen Westkapp 20. Min far har en slik. Artig liten båt med mange forseggjorte detaljer, alderen tatt i betraktning. Båten er bygget i Ålesund i 1975 og har en 20 HK Bukh. Hadde vært artig og hatt noen flere opplysninger om denne og produsenten. Vi har gjort noen små endringer innvenndig som gjør båten mer bruksvennlig, og montert badeplattform. Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 løfter denne litt.. vurderer og kjøpe ein sån båt. noken som har meir info ? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Brynjar Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 Vet ikke så mye om båtens opprinnelse men jeg har hatt en 1978 Westkapp 20 family med Bukh DV20. Jeg arvet den etter min bestefar som hadde den siden nesten ny. Vi hadde mye glede av den båten, den går veldig fint i sjøen og er meget billig i drift med den motoren. Båten har hvitt skrog og turkis overbygg. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
gangso Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 har du noen bilder av båten ? veit du kor tung båten er? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Brynjar Svart 11.August.2009 Del på Facebook Svart 11.August.2009 Har muligens noen bilder på hjemmepcen, skal prøve å finne noen i morra. Mener å huske den var ganske tung.. rundt halvannet tonn (?) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
gangso Svart 12.August.2009 Del på Facebook Svart 12.August.2009 her er eit bilde av båten eg lure på står ein saltvannskjølt bukh 20hk i båten. motoren går fint men oljen renner ut ein plass.. kalesja er ok. trenge eit nytt glass. innredninga mangler puter. og benker er litt små dårlige.. ellers er båten ok. ka trur du/dere den er verdt? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
oslofjord Svart 12.August.2009 Del på Facebook Svart 12.August.2009 (redigert) http://www.maringuiden.se/forum/;thread=62226 "som efter vad jag fått fram byggdes i Norge av Ole O. Vik på Vik Sag & Båtbyggeri." Redigert 12.August.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 12.August.2009 Del på Facebook Svart 12.August.2009 den er ikkje helt lik den eg ser på.. men er de bare halve bilde som visast i forje innlegg som eg la inn? noken som kan sei ein ca pris på ka dinna er verdt sån den er no? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Brynjar Svart 12.August.2009 Del på Facebook Svart 12.August.2009 Fant noen bilder av min gamle : Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
westkapp Svart 9.Januar.2010 Del på Facebook Svart 9.Januar.2010 Hei. Eg har og ein westkapp 20 med VP md2b motor 25 hk og ca 7-8 knopp Her kjem spørsmålett mit?????? Kor mange knopp går de ann og presse westkappen opp i med t.d. ein 50hk(nanni diesel) med samme vekt eller kansje ein 115hk 1,7l mercruser med ca samme vekt? Er de nokon som har erfaring med fartspotensialet på desse båtanne? MVH Jonny Sitér dette innlegget Link to post
westkapp Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Er de ingen som har testa fartspotensialet på westkapp 20? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 om du greier 8 knop med 25 hk så kansje du greier 10 knop med 50 hk. Dette er ei balje og har inget fartspotensiale Sitér dette innlegget Link to post
westkapp Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Mulig d, men eg ser at ein del av Saga (baljene) med stiv aksel, noenlunde samme bunn og 25+fot klarer opp mot 20 knopp. Sitér dette innlegget Link to post
zoltan Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 eg hadde ein før med 49 perkins,16 kn med tom båt Litt meir moderne type en dei båtane på bilda Sitér dette innlegget Link to post
westkapp Svart 10.Januar.2010 Del på Facebook Svart 10.Januar.2010 Hør der ja. No begynnar de bli interesant. Eg fikk eit tips av ein (båtkunnig) bekjent at eg kunne nerme meg 20 knopp med større motor og riktig propell. Sitér dette innlegget Link to post
Gudmanda Svart 28.Juni.2010 Del på Facebook Svart 28.Juni.2010 Hadde ein westkapp 20 sjøl før 6 år sida! Som kjennarar kansje ser bygde eg på ei ekstra høgde med tak og fekk ein tett båt :) Sitér dette innlegget Link to post
runekj Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Westkapp 20 ble tydligvis bygget i flere utgaver. Her er bilder av min, bygget i 1980 og sjøsatt første gang i 1985. Med Nissan 68 hk klarer den ca 12 knop. Jeg har fått opplyst at de ble bygget på Haramsøy utenfor Ålesund. Sitér dette innlegget Link to post
LarsChristian Svart 8.April Del på Facebook Svart 8.April Hei. Jeg har den siste trebåten bygget av Vik Sag & båtbyggeri i Tomrefjord (Vestnes kommune)før de gikk over til plast. Denne båten er forløperen til Westkapp 20. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.