Jump to content

Lakkere vinduslister i aluminium?


Anabelle

Recommended Posts

Jeg har en eldre glassfiberbåt med blanke aluminiumslister rundt vinduene.

(som alle andre fra den tiden...)

Nå må jeg ,på grunn av lekkasje, løsne på listene og tette med silikon. Så slo tanken meg om det vil være mulig å lakkere disse listene svarte? Da hadde båten fått en facelift. Noen her som har erfaring med dette? Evt. hva slags lakk bør man da bruke? Stor sjans for at det blir vellykket?

 

Dersom muligheten for at lakken skaller av er stor, vil jeg la det være.

 

Anabelle

MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin  - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no

Link to post
Share on other sites

Så lenge du bruker en 2 komponent etsprimer (washprimer) først så er det ikke noe problem. Men jeg for min del synes nå at de er finest når de er aluminiumsfarget da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Aluminium grunner du før lakkering med 2K Epoxyprimer. Sea Jet 017 er beregnet som grunning for alubåter og drev og er en god og rimelig primer.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...