Jump to content

Renovering av Keiko ll


Avmønstret4

Recommended Posts

Det har vært liten aktivitet her en god stund, men nå skjer det saker og ting. Etter å ha fått av presenningen i påsken har det vært aktivitet både i båten, på dekk og med støping på den nye badeplattformen hjemme.

Ankervinsjen er montert på plass med kjetting, mangler bare plattformen slik at dreggrulle og anker kan komme på plass (bilder kommer). Og jeg har tenkt og vurdert i hele vinter om hvordan den nye pulpit`n skulle lages og se ut. Og jeg må si at det som er gjort ser bra ut, ivertfall i mine øyne :wink:

Men det siste er ikke på plass ennå da jeg skal fortsette med rekkerør og avslautte med en "haifinne" ved sidevinduene.

Men nå er det husvask etc for alle penga pga konfirmasjonen til dattern......

Men etter 6 mai er det full fart og da skal jeg støpe fast badeplattformen :yesnod:

Men her er ivertfall bilder av hva som er gjort med pulpit, og det er den gamle jeg har tatt som utgangspunkt:

 

20042007977.jpg

 

20042007978.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Svart (redigert)

Nå er jeg endelig ferdig med alt under vannlinjen, så nå er det kun finishen igjen over vannlinjen før sjøsetting 16.mai.

Fargen på plattformen ble alt for hvit i forhold til skroget, men det ble brukbart kamuflert med antisklitape og dekorstripe.

Kan eventuelt forbedres neste år, men alt kan jo ikke være perfekt.....

Men som dere ser er jeg ikke ferdig med eksosløsningen, da jeg skal få sveiset et nytt med utgang under plattformplaten.

Dette må jeg løse i løpet av noen dager.

trim5.jpg

trim6.jpg

trim7.jpg

Redigert av Brage (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...