880 Startet 8.April.2006 Del på Facebook Startet 8.April.2006 (redigert) En i familien vurderer å kjøpe sin første båt for å supplere kampingvogna. Han er ikke båtvant men villig til å lære. Det er kun snakk om ny båt da han har vært å sett på mange "strøkne" båter Jeg har funnet denne til ham. Noen som har kjennskap eller erfaringer med denne Redigert 8.April.2006 av bmo (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
roaldbj Svart 9.April.2006 Del på Facebook Svart 9.April.2006 Det er nok lurt å angi noen flere ønsker i form av motortype, lengde, fartsnivå, bruksområde. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 9.April.2006 Del på Facebook Svart 9.April.2006 Kjenner ikke båtmerket, men det må jo være en bra nybegynnerbåt. Ny båt med godt med utstyr. Siden den er beregnet på utenbordsmotor, slipper man å tenke på motor, drev eller aksling. Så kan heller vurdere motoren for seg selv, ny-gammel-stor-liten etc. Her kan starte en bekymringsfri båtliv med en gang. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Avsluttet2 Svart 9.April.2006 Del på Facebook Svart 9.April.2006 Ser jo helt suveren ut den der - utrolig mye utstyr og den virker romslig. Personlig tror jeg det er lurt for nybegynnere å velge utenbordsmotor. Det jeg ville vært ekstra oppmerksom på før kjøp er den store luken. Se godt etter at løsningene der virker fornuftige i forhold til at det skal være tett. Om dette er den rette båttypen for dere så hvorfor ikke? Er det anledning til prøveturer så ta dere god tid og prøv gjerne båten en dag da solen ikke skinner og sjøen ikke er blikk stille. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 9.April.2006 Del på Facebook Svart 9.April.2006 Er det anledning til prøveturer så ta dere god tid og prøv gjerne båten en dag da solen ikke skinner og sjøen ikke er blikk stille. Et godt råd hvis partneren ikke er båtvant og er skeptisk. Ikke la den første turen bli en skremseltur i dårlig vær og hvor usikkerheten ligger som en stor våt kalesje over dere. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
bliss X Svart 9.April.2006 Del på Facebook Svart 9.April.2006 Jeg kjenner ikke typen, så dette må bli ren synsing utfra bildene. Mitt førsteinntrykk var veldig positivt, men etter å ha sett mer på bildene, lurer jeg på om dette er en båt der man har stappet inn alt for mye innredning ifht båtens størrelse. - Bare en tanke Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 9.April.2006 Del på Facebook Svart 9.April.2006 Kjenner heller ikke til denne båten, men synes den ser spennende ut. Prisen virker jo også grei. Sitter i midlertid med samme følelsen som Lasse skriver om i sitt innlegg, mulig det blir vel trangt i båten, den er jo 542cm lang og 207 cm bred, begrenset hva man kan få plass til av innredning. Tror også det kan være fornuftig og starte med utenbordsmotor. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.