Tor_K Startet 10.April.2006 Del på Facebook Startet 10.April.2006 Hei! I båten min sitter en GM 5,7 liter motor. Forgasseren er en Rochester Quadrajet marineutgave. Forgasseren er ganske ny, men desverre har den forrige eieren ikke satt inn chokekontroller når han byttet forgasseren. Jeg må derfor starte uten choke. (Chokespjeldet står med andre ord pip åpent til enhver tid) Er det noen her på Båtplassen som vet hvor jeg kan få tak en slik kontroller? Den kan enten være elektrisk eller bi-metallstyrt. Det enkleste er kanskje å bruke en elektrisk? Hilsen Tor Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 10.April.2006 Del på Facebook Svart 10.April.2006 Jeg har heller ikke chok på min forgasser av samme merke , de som har greie på dette sier att chok er bare tull på disse motorene . 5 pump før oppstart gjør susen. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 10.April.2006 Del på Facebook Svart 10.April.2006 Vet du hva eg hadde gjort.. Lag til mekanisk choke. Vaier med handtak fåes på biltema. Lettere start. Så kan du slå av choken når motor har startet og slipper unødig forbruk. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
ebertini Svart 28.Mai.2006 Del på Facebook Svart 28.Mai.2006 Hei, jeg har samme type forgasser. Du kan trygt koble av denne choken. 3-4 pump med gass før start og den starter som en drøm Sitér dette innlegget Link to post
slettet Svart 28.Mai.2006 Del på Facebook Svart 28.Mai.2006 ja, det er samme prosedyre som på volvomotorene med solexforgassere skulle jeg tro. disse har ikke engang chokespjeld: 2-3 pump og "litt" gass så bør den starte greit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.