Wakeboarder Startet 10.April.2006 Del på Facebook Startet 10.April.2006 Jeg har lenge vurdert å bygge et tårn på båten for å få et høyt taufeste til wakeboard kjøring. Å kjøpe nytt er uaktuelt, da prisen for et slikt er nærmere 20k. Kom over et "hjemmelaget" tårn i syrefast stål. Men jeg syns prisen på 5000,- var noe stiv. I følge selger tilsvarte dette de materiell kostnadene. Noen som har en idè om hva noe slik kan koste i materiell? Hva vil det koste å få bygd hos et mekanisk verksted? Høyde 135 Bredde 170 Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 10.April.2006 Del på Facebook Svart 10.April.2006 Tror kanskje at 5000,- er et godt kjøp her. For å få det like pent i samme materiale vil det nok koste mer enn 5K. Kan du sveise selv, og få fatt på noe rimelig av materialer, så kan du kanskje spare noen kroner, men ikke så mye vil jeg tro. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
eysteind Svart 10.April.2006 Del på Facebook Svart 10.April.2006 Tror ikke dette stativet er laget for å feste tau for wakeboard. Dette er vel en targabøyel for landterner og antenner? For å få høyere wakebordfeste er det vel mest vanlig med bare en stang opp, og gjerne med en wire framover i båten? Dette bør iallfall bli veldig enkelt og billig å få til... Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 10.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2006 Tror ikke dette stativet er laget for å feste tau for wakeboard. Dette er vel en targabøyel for landterner og antenner? For å få høyere wakebordfeste er det vel mest vanlig med bare en stang opp, og gjerne med en wire framover i båten? Dette bør iallfall bli veldig enkelt og billig å få til... Dette tårnet er bygd og brukt til wakeboardkjøring. Opprinnelig bygd til en draco 1700. Jeg brukte stang i fjor sommer, en provisorisk variant, som jeg aldri ble fornøyd med. Dessuten måtte dette monteres opp og ned hver gang det ble brukt, da jeg har kalesje på båten. Dessuten koster en slik løsning 6000 kr ny, http://www.wakenwave.no/index.php?side=&shop=206&produkt=293 Vil tro at et slikt tårn blir mer stabilt, og jeg vil kunne ha oppe kalesjen selv om tårnet er oppe! Sitér dette innlegget Link to post
Wakeboarder Svart 19.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2006 Fikk pris fra mekanisk verksted, og de skulle ha ca 7000,- inkl mva for et tilsvarende stativ. Men nå har jeg fått prutet stativet over ned til 3500,- så da går jeg nok for det! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 19.April.2006 Del på Facebook Svart 19.April.2006 Du kan se noe tilsvarende på en Whiteshark som er til salgs på Finn kode:7234925. Ikke allverdens bilde, men jeg har vært på jakt etter noe tilsvarende selv også! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Wakeboarder Svart 19.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2006 (redigert) Stativet på white shark'en ser ut til å være mye mindre enn det jeg snakker om her. (B170 * H140) Men det fungerer sikkert. Redigert 19.April.2006 av Wakeboarder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
vinc79 Svart 14.Juni.2006 Del på Facebook Svart 14.Juni.2006 Wakeboarder: Hvor og hvordan fester du dette? Bilder? Sitér dette innlegget Link to post
tomeliten4 Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 (redigert) Hvor kan jeg få tak i et wakeboard tårnet lignende det som er avbildet på toppen av denne tråden? Skulle hatt et tårn til min Draco 1900 Suntop. Redigert 21.Mai.2008 av tomeliten4 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tomeliten4 Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 (redigert) Det her www.taylortowers.com må jo være et upperlig tower, men kanskje noe dyrt å få fraktet til Norge. Finnes det noen forhandler av slikt i norge? Er det flere en meg som sliter med å finne et tower som passer og står i stil til båten? Redigert 21.Mai.2008 av tomeliten4 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 3500,-?? LØP OG KJØP.. Billigere ferdigbygd tårn i syrefast får du aldri tak i. Det dekker knapt materialkostnadene for stålet. Skulle det ikke passe helt eller det vrir seg litt mye kan du jo bare få det sveist om. Pass bare på å forsterke båten der tårnet monteres ellers kan du lett få sprekker i gelcoaten Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
tomeliten4 Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 (redigert) Hvor skal JEG løpe å kjøpe da? Redigert 21.Mai.2008 av tomeliten4 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 21.Mai.2008 Del på Facebook Svart 21.Mai.2008 (redigert) Prøv ebay tomeliten.. Det dyreste blir kanskje frakta men dollaren er jo lav nå.. Sjekk ut www.wakeworld.com . Det er nok den beste wakeboard siden på nettet. Redigert 21.Mai.2008 av bmhe (see edit history) Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.