Jump to content

Båtplass i stavanger området?


Wolwerine

Recommended Posts

Hei

Er det noen her som veit om ein bra marina i Stavanger/Sandnes området som det ikkje er 20år ventetid på?

Har vurdert å sette meg på venteliste i Jåttåvågen,Men der er det vist 250stykk på lista og det blir bare utdelt ca 10/15 plasser i året :cryin:

Kan godt vente noen år men 15/20 år er litt vell lenge hehe

Håper noen har noen gode tips

Redigert av Wolwerine (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du kan få leie plass på Åmøy - den nye marinaen der ute. 5 meter bredde og 10 meter uteliggere. Det koster litt, men så mangler man da heller ingen ting. Høy standard. Men det er kanskje litt langt unna i forhold til det du hadde tenkt deg? 15 minutter i bil fra Stavanger.

Link to post
Share on other sites

Bor selv i samme område, kan kun anbefale at du setter deg på liste i en båtforening. Stort sett er det noe kortere tid på "utsiden" dvs. Tananger / Harfsfjord.

Ellers så kan du høre med båtbyggeren (husker ikke navnet Inge tror jeg, hyggelig Islender) på Hundvåg v/Gann. Det er en privat havn, vet at han også har leid ut blåse.

Link to post
Share on other sites

Ytre Hafrsfjord Båtforening var veldig hyggelig da jeg bodde i strøket og hadde båt der for 10-15 år siden. Det har vært vesentlige utbygginger siden da, fortsatt god havn (vi var innom for to år siden og overnattet i ledig bås med halvdårlig samvittighet)

 

Det store minuset er havtåken. Det var veldig irriterende ikke å kunne få ut båten pga tåke, og så dra til Stavanger og se at det var maksvær hele veien innover i Ryfylke. Skulle jeg hatt båten der nå, ville jeg nok satset på radar, og på å være flink til å bruke den.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Det avateres da til stadighet i Stavanger Aftenblad om ledig plass både på Grasholmen og på Vassøy. Det dumme med Vassøy er som nevt at du må ta ferge ut til båten :crazy: Ellers kan det tenkes at eg har noen kontakter det kan høres med om det er interresant...

Troll 20

Kommedal 27
Coronet 26 Family

Link to post
Share on other sites

Ellers kan det tenkes at eg har noen kontakter det kan høres med om det er interresant...

Hei Troll 20

 

Ja, for og slippe turen rundt Tungenes ( "utsiden") hadde det vært interresant med kontakter på " innsiden" ( priser og plass).

Send meg en IM eller mail om du vet om noen plasser.

P.S ....Wolwerine må jo få først da. :wink: ,...samt er bilde av båt din tatt i Ytre Hafersfjord Båtfr.

Redigert av Ficher (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hei

Jeg anbefaler å ta en tur bort på halvorstraen marina rett utenfor GMC dokken på engøy

ta turen på dagtid i uke dager snakk med de som holder til i verkstedet med to porter tror det er de som styrer båtplassen for han som eier marinaen nå.

Ligger der selv på med båten,fin havn med strøm og vann på brygga.

står selvsagt på vente list på SMBF,jåttavågen og lunndsvågen.

kan hende jeg kommer inn i lundsvågen i år stod som nr 28 før de la ut de nye(gamle)bryggene.

tror lundsvågen har stoppet opptak av folk på venteliste.

 

Så vet jeg at de har noe plasser på gang på hommersåk og det er kort ventelist på Ormøy dette har jeg hørt av andre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...