Langemann Startet 11.April.2006 Link til dette innlegget Startet 11.April.2006 Er det noen som vet koden for Volvo Pentas grønnfarge? Har motoren ute av båten for en overhaling og da passer det jo også bra med en overmaling.... Fant et tidligere emne om motormaling, men fant ikke selve koden. Noen foreslo originalmaling, men den har jeg ikke helt tro på, det er jo derfor jeg skal male motoren på nytt! Originalmalinga er ikke særlig god, mye flassing og dermed rust. Kalle Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Sjekk denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Jeg stilte samme spørsmålet for et år siden, men noen fragekode dukket ikke opp... Jeg tror vel ikke volvo lakken som man får kjøpt er dårligere enn annen lakk, det er vel grunnarbeidet som er avgjørende for hvordan resultatet blir.... Mine 17 år gamle VP ser nå rett så bra ut.... og der er orginal... Der hvor det er tilløp til rust er der hvor en eller annen lurifaks ikke har greid å holde lanken unna og vært med verktøyet sitt.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
estark Svart 11.April.2006 Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Når vi blander maling på en Jotun Multicolor blandemaskin, skriver vi bare inn Volvo Penta i feltet for fargenavn, og da kommer grønn (og grå - tror jeg) opp. Fargene har på dette systemet ikke noe nummer, men bare navn. De kan da blandes i de produktene vi har og kan blande på denne maskinen, dvs Bengalac, Shipolin, Fenom, Drygolin osv.... Nordstar Sitér dette innlegget Link to post
Langemann Svart 11.April.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2006 Nordstar, Ypperlig, da blir det en tur innom nærmeste malingssjappe! Du jobber tydeligvis med dette, noen tips til beste malingstype for motormaling? Lido Sitér dette innlegget Link to post
Storebro24 Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Jo da : Volvo Penta Green har NCS kode 5426/B86G Det stemte ihvertfall for meg og min MB10 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 9.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2009 Marna bruker forøvrig VP-lakk som "original-farge". Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Hobby 430 Sport Svart 10.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2009 Pentagrønn heter fargekoden, kjøpte en boks for 2 uker siden:) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.