Jump to content

Papp til å lage maler av


Laguna

Recommended Posts

Jeg selger servere på jobben. Jeg brukte pappen fra en kasse som pakket inn en HP Porliant ML350, svær som fy, måtte allikevel skjøte litt :-) Snakk med noen som selger HP servere. Vi skal selge et par stykker i nærmeste fremtid, så hvis du kan vente litt, ta kontakt :-) Tønsberg er lokasjonen..

 

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Hei,

På Kongsberg finnes en bedrift som heter Berg Embalasje. De leverer bølgepapp på rull. Har bygd en hel båt ved hjelp av dette og det fungerer veldig bra. I og med at den er på rull er den lett å forme til en bue i skrogsiden. Berg Embalasje har sikkert telefonnummer til andre leverandører av slik bølgepapp.

Link to post
Share on other sites

Stikk innom ett rammeverksted og kjøp "bakpapp" den er jeg ¨kjøpte måler 100x120 cm tror jeg det var.

Har også brukt slik "bakpapp". Fungerer veldig bra. Fin å arbeide med. :yesnod:

Lykke til.

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

Er det snakk om mye jobbing med skott etc.... kan man vurdere å lage seg et greit verktøy vha. en 8-10mm. finerplate som skjæres en lang strimmel av. En 4-6mm. plate gjøres det samme med, bare litt smalere... Del så den 10mm. strimmelen opp i korte stubber på 6-8cm. lengder. Endene pusses og rundes litt. Kutt den tynne opp i kortere biter og gjør det samme med de. Kjøp lange nok skruer med vingemutter (+underlagsskiver på begge sider) slik at den går igjennom begge platene. Legg så stubbene utover med noen cm. avstand og de tynne oppå(og med litt avstand). Borr hull igjennom begge to i begge ender (ja ikke på parketten i stuen da!!!)og sett skruene på plass. Tilslutt har vi en lang "lekte" som kan formes etter skutesiden. Skru godt fast etter tilpasning og viola, et ferdig mal som kan brukes om igjen om igjen i åresvis hvis den da ikke blir liggende ute i regn etc...

kan sågar lånes vekk til gode båtvenner...

Link to post
Share on other sites

:smiley: Takk for mange svar. :smiley:

Jeg fikk tak i 10 plater med plakat papp (mål ca. 80X100 cm, og ca. 1mm tykk) til 80 Kr.- og vil prøve dette først. (kan være at disse blir litt myke til veggmaler, men som gulvmaler tror jeg de er OK)

Det fantes også malpapp. denne var 1,5mm tykk og kostet det dobbelte. Mål på disse platene var 100X122cm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...