Sinus_nor Startet 12.April.2006 Del på Facebook Startet 12.April.2006 Skal skifte motorolje på min Merc 90hk 4-T. I verksted-håndboka står det at en kan gjøre dette på to måter. Hvilken metode anbefales? Og hvilken metode får ut mest av den gamle olja + det som finnes av urenheter? - Pump methode - Drain plug methode Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Brutus Svart 12.April.2006 Del på Facebook Svart 12.April.2006 Tappepluggen er det beste for å få ut skitt. Enkelte motorer har jo også magnetisk tappeplugg som tar til seg mikroskopiske metallfragmenter fra oljen. Det er også lurt å bytte pakningen til pluggen med det samme. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
John_Kr Svart 12.April.2006 Del på Facebook Svart 12.April.2006 (redigert) Skal skifte motorolje på min Merc 90hk 4-T. I verksted-håndboka står det at en kan gjøre dette på to måter. Hvilken metode anbefales? Og hvilken metode får ut mest av den gamle olja + det som finnes av urenheter? - Pump methode - Drain plug methode Det beste er å kjøre motoren varm og deretter tappe av oljen via oljedreinpluggen. Som nevnt over så vil du få med deg all skitt ut samt at du får sjekke magnetpluggen (dersom det er det på denne motoren). Å suge oljen opp er en lettvindt måte å gjøre dette på, men ikke den beste. Redigert 12.April.2006 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.