Jump to content

Tette hull etter gjennomføringer i overbygg av glassfiber


Petter-B

Recommended Posts

Så skal nå Wallas eksos utløpet flyttes dit jeg tror den hører hjemme, på nedsiden av dollbordet, over fenderlista. I dag sitter det rett under styrhusvinduet på BB side og er til stor sjenanse for hunder og andre individer som skal passerere, stadige små brennmerker på leggen er å observere.

 

Hva så med det gamle hullet som er 28 mm i diameter, kan det sparkles med glassfibersparkel eller må jeg legge matte bak og støpe for første gang i mitt liv?

 

Råd mottas med takk.

 

Mvh

 

Petter-B

Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig..

Link to post
Share on other sites

Jeg fjernet noen skroggjennomføringer i fjor.

 

Begynnte med å file hullveggene på skrå mot utsiden med grov fil (for at det skulle bli godt feste for epoxien). Deretter pusset jeg på innsiden av skroget ca. 4-5 cm rundt hullet ned til glassfiberen.

 

Deretter vaske med aseton. Klippet til to stykker med glassfiber vev som dekker hullet + det jeg har pusset på innsiden.

 

La de på en plate og mettet de med epoxy. Så var det bare å presse de mot hullet fra innsiden, for å få et anlegg mot resten av støpingen.

 

Deretter klippet jeg til glassfiber vev som var en tanke større en hullet. Når det jeg hadde festet på innsiden var herdet, begynnte jeg å legge på venen jeg hadde klippet til hullet på utsiden. bruk ikke for mye epoxy. Den skal ikke bygge, men fylle og feste glassfiberen.

 

Hvis du skal bruke gelcoat til slutt, så støp ikke helt jevnt med yttersiden, men la det være igjen 1-1,5 mm.

 

PS. Hvis du bruker epoxy så må du helst bruke glassfiber for epoxy.

 

IKKE minst bruk gummihansker. Kjøpes på apoteket 100 stk. ca. kr. 80-90. Kjøp, tror den er av venyl. Ikke kjøp den gulaktige. Ikke bra nok kvalitet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...