Jump to content

Bensinfilter/vannutskiller.


Majali

Recommended Posts

Hei igjen , da er endelig ventetiden over og jeg har begynt på Majali.

Det jeg nå lurer på er om noen har noen erfaringer med filter/vannutskiller for bensin.

De fleste er for diesel så det eneste jeg har funnet på min butikk er et "Racor" filter til nesten 1000 kroner. og så koster løse filter 370 kroner.

Motoren er en 115hk, så maksforbruk er teoretisk 35ltr/t.

 

Er det noen som har erfaringer med noe rimeligere men uten tvil gode nok løsninger?

 

Filterkrav for min nye fuelsensor er på 30 micron så det burde vel de fleste merker ha...?

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Hei, Du kan jo prøve bensinfilter til bil. De som har 2 slangefester på toppen.

De er i plast og er ganske dype. Vannet legger seg i bunnen og blir der. Byttes en gang i året og koster under 100 lappen. Du finner dem på bensinstasjoner og rekvisitabutikker.

Prøv dem, Har et på motorsykkelen min jeg,funker bra!

Hilsen Båtnissen :wink:

 

Jeg lagde en vannutskiller fra et dieselfilter sats en gang, tok å monterte slangefester på det og fjernet filteret. Tappeskruen i bunnen,monterte jeg gjennomsikktig slange og tappet vannet ut når jeg så slangen var full. Filteret etter tar alle småting som måtte komme.

Lykke til!!

Redigert av Båtnissen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...