Majali Startet 12.April.2006 Del på Facebook Startet 12.April.2006 Hei igjen , da er endelig ventetiden over og jeg har begynt på Majali. Det jeg nå lurer på er om noen har noen erfaringer med filter/vannutskiller for bensin. De fleste er for diesel så det eneste jeg har funnet på min butikk er et "Racor" filter til nesten 1000 kroner. og så koster løse filter 370 kroner. Motoren er en 115hk, så maksforbruk er teoretisk 35ltr/t. Er det noen som har erfaringer med noe rimeligere men uten tvil gode nok løsninger? Filterkrav for min nye fuelsensor er på 30 micron så det burde vel de fleste merker ha...? Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Båtnissen Svart 13.April.2006 Del på Facebook Svart 13.April.2006 (redigert) Hei, Du kan jo prøve bensinfilter til bil. De som har 2 slangefester på toppen. De er i plast og er ganske dype. Vannet legger seg i bunnen og blir der. Byttes en gang i året og koster under 100 lappen. Du finner dem på bensinstasjoner og rekvisitabutikker. Prøv dem, Har et på motorsykkelen min jeg,funker bra! Hilsen Båtnissen Jeg lagde en vannutskiller fra et dieselfilter sats en gang, tok å monterte slangefester på det og fjernet filteret. Tappeskruen i bunnen,monterte jeg gjennomsikktig slange og tappet vannet ut når jeg så slangen var full. Filteret etter tar alle småting som måtte komme. Lykke til!! Redigert 13.April.2006 av Båtnissen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 13.April.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2006 Takker for innspill, Jeg har funnet denne Fra maritim som koster ca 400 og filtrene ca 1/10 av racor sine... Så da er det nom noe slikt jeg haver på skulle jeg tro... Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.